Deel dit artikel
-

The Media Exchange geeft reclameverkoop aan One Media Sales

Nederlands grootste salesapparaat voor radioreclame, One Media Sales, gaat adverteerders nu ook programmatic buying aanbieden. Op basis van gebruikers- en gedragsprofielen kunnen ze reclameruimte inkopen op digitale radio.

Dat vloeit voort uit een overeenkomst tussen The Media Exchange en One Media Sales waarbij laatstgenoemde de verkoopactiviteiten voor het technologiebedrijf krijgt. Er is een sprake maar van uitbesteden van activiteiten, zodat The Media Exchange zich puur kan gaan richten op de technologische doorontwikkeling van zijn platform.

Directeur Joris van der Pol van One Media Sales: “Voor ons een uitgelezen kans om de analoge radiowereld naadloos te verbinden aan de digitale audiowereld.” Zijn bedrijf verzorgt radioreclames voor onder meer BNR, Radio 538, 100%NL en Slam!FM. Dat zijn zenders die ook al werkten met The Media Exchange, dus bekend zijn met beide partijen.

De markt voor programmatic buying, geautomatiseerde reclame-inkoop op basis van online gebruikersprofielen, ontwikkelt zich steeds sneller. Directeur Arthur Hoogendijk wil zich daarom kunnen toeleggen op de technologische doorontwikkeling van het bedrijf dat hij samen met Allard Posthumus van Media Buying Systems oprichtte.

Foto: Andréanne Germain (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond