Deel dit artikel
-

Thuisbezorgd.nl breidt uit met afhaalorders

Gebruikers van de app van Thuisbezorgd.nl kunnen vanaf nu ook eten bestellen om af te halen. Vijfduizend restaurants in Nederland ondersteunen deze optie.

Zo vanzelfsprekend als het klinkt, zo nieuw is het voor de sites waar consumenten eten kunnen bestellen bij bezorgrestaurants: orders afhalen. Thuisbezorgd.nl introduceert deze nieuwe logistieke optie voor zijn gebruikers na een test bij zusterbedrijf Lieferservice in Oostenrijk.

Directeur Jitse Groen: “Met deze nieuwe mogelijkheid kun je vooraf met je smartphone eten bestellen en dan direct langs die Italiaan of Thai rijden. Bij thuisbezorgen is het aanbod van beperkt tot het bezorging van de restaurants in je omgeving. Die ‘beperking’ vervalt nu. Je kunt in de ene stad zijn en je bestelling plaatsen en ’s avonds in de andere stad ophalen.”

De afhaaloptie wordt enkel aangeboden in de mobiele app van Thuisbezorgd, niet op de website. Zestig procent van de orders komt reeds vanaf een mobiele drager.

“Het lijkt een no brainer om afhalen aan te bieden, maar ons hele bedrijf en de IT zijn gebouwd op bezorgen. De machines bij de restaurants en de interface in de app moesten dus grondig worden aangepast om nergens in de keten misverstanden te krijgen.”

Op dit moment wordt het afhaalsysteem uitgerold naar de andere landen waarin moederbedrijf Takeaway.com actief is. “Uiteindelijk kun je dit systeem ook implementeren bij snackbars of zelfs voor als je onderweg een koffie wilt bestellen. In die zin zijn we een concurrent van MyOrder.”

Groen verwacht dat zijn klanten langzaam de afhaaloptie langzaam maar zeker wat vaker gaan gebruiken. Ze zijn gewend aan het laten bezorgen van orders. Een plotselinge verandering is klantgedrag is derhalve niet te verwachten.

Deel dit bericht

2 Reacties

Roy

Handig! Heb er gisteren gebruik van gemaakt en werkt prettig.

Mark

Ik vraag me af of dit een goed idee is.

Ik spreek uit ervaring dat bijna niemand die telefonisch besteld op tijd is en vervolgens vaak ook nog klaagt dat het eten koud is. Afhalen na telefonisch bestellen is daarom verschrikkelijk moeilijk te managen. Als je s’ochtends al bestellingen op gaat nemen voor de avond dan is de kans dat je op tijd bent nog kleiner (file). Bedenk dat als je 5 minuten later bent het eten al koud is.

Sommige klanten vinden het verschrikkelijk irritant dat anderen de zaak in lopen en direct de bestelling meekrijgen terwijl zij daardoor nog langer moeten wachten. Dit voelt namelijk als voordringen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond