Deel dit artikel
-

Thuiswinkel.org zet eerste stap voor e-commerce onderwijs

Belangenorganisatie Thuiswinkel.org maakt zich zorgen over de kwaliteit van het onderwijs. Die sluit niet aan bij het kennisniveau waar de e-commerce branche behoefte aan heeft, zo vertelde Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org, in zijn speech tijdens de Nieuwjaarsreceptie vanThuiswinkel.org in Bussum. Thuiswinkel.org slaat daarom de handen ineen met Hogeschool TIO. Samen gaan zij werken aan de ontwikkeling van de HBO opleiding marketing, sales en e-commerce.

Het is de eerste stap op weg naar een heuse e-Academy, waarin samenwerking met bestaande onderwijsinstellingen, praktijkopleiders en bedrijfsleven centraal zal staan. Er is dringend behoefte aan toptalent voor een topsector, aldus Nijpels.

Het Nederlandse onderwijssysteem is nog niet ingericht op de snelle, digitale realiteit. Schoolverlaters worden te weinig voorbereid op de vele specialistische beroepen die de afgelopen jaren zijn ontstaan in de wereld van e-commerce. Er ontstaan beroepen waar nog niemand van heeft gehoord.

E-commerce is topsport: de digitale ontwikkelingen volgen elkaar in sneltreinvaart op, en stellen hoge eisen aan managers en medewerkers. Digitale competenties spelen een sleutelrol in het innovatieve vermogen van bedrijven. Bij de nieuwe generatie managers en specialisten moet dit in het DNA zitten. Vernieuwing van het onderwijs is daarom noodzakelijk.

Jorij Abraham, Director Research & Advise van Thuiswinkel.org, is benoemd als lector e-commerce binnen TIO. Daarnaast krijgt men toegang tot een praktijknetwerk van e-commerce spelers.

Rond de viering van het 15-jarig bestaan van Thuiswinkel.org worden de verdere plannen voor de e-Academy gepresenteerd. Thuiswinkel.org staat stil bij haar derde lustrum tijdens Shopping Today, het congres dat op 24 september wordt gehouden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Niek

Eindelijk beweging in het instituut dat beroepskeuze wordt genoemd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond