Deel dit artikel
-

De tien populairste Emerce verhalen van 2011

Een vijfstappen-plan voor een sociale media-strategie van Jos Veldwijk eindigde afgelopen jaar als eerste in de ranglijst van meest gelezen Emerce-artikelen van 2011. Bij het overzicht zijn artikelen ouder dan een jaar niet meegerekend. De nummer vier op de ranglijst is eigenlijk een alweer vier jaar oud artikel over de verkoop door Dell van hardware via Twitter. Ook een bericht over een site voor kortingscodes uit 2009 wordt nog altijd veel gelezen.

1. In 5 stappen naar een Social Media strategie voor B2B

Uit onderzoek blijkt dat 78% van de Nederlandse bedrijven in 2011 van plan is om meer budget vrij te maken voor Social Media. De kans is groot dat ook u overweegt om in de spelen op de kansen van Social Media in de zakelijke markt. Maar hoe brengt u dat in de praktijk?

2. ‘Powned laat digitale achterban vallen’

Omroep Powned laat zijn digitale achterban, de netwerkgeneratie, nu al vallen en gedraagt zich net als gevestigde omroepen. “Dat moeten ze maar aan de leden uitleggen”, zegt mede-oprichter Marianne Zwagerman. Het onderliggende probleem: “De pluriformiteit van de pers is in gevaar”

3. Mobile update: stand van zaken in Nederland

Consumentengedrag verandert door de mogelijkheden die (nieuwe) mobiele apparaten bieden. Voor een goede mobiele strategie is het handig om een helder beeld te krijgen van de status van mobiel  in Nederland op dit moment en inzicht in de verwachtingen voor de toekomst.

4. ‘Zalando overdondert Nederlandse schoenenmarkt’

Een jaar geleden was het een onbekende winkel en op Google werd er niet eens naar gezocht. Vandaag is webwinkel Zalando de snelste groeier en nu al populairste, aldus een marktrapport van ING Economisch Bureau.

5. Google Shopping van start in Nederland

De productenzoeker en prijsvergelijker Google Shopping gaat vandaag van start op de Nederlandse markt. Winkeliers krijgen hiermee een onverslaanbare concurrent in de organische zoekresultaten, wat mogelijk leidt tot hogere klikprijzen voor reclame.

6. Conversie staat of valt met overtuigingspsychologie

Overtuigingspsychologie, in combinatie met verleidingstechnieken, zijn de buzzwoorden tijdens het Emerce Conversion-event. Bij aankoopbeslissingen vindt het denken voor 95 procent in het onderbewuste plaats. En dat deel is prima te beïnvloeden volgens de experts op dit gebied. Er is, kortom, meer nodig voor conversie dan usability alleen.

7. De social media-strategie van Philips Healthcare

Het duurde even voordat de Nederlandse top van Philips doorkreeg dat medewerkers in 80 landen Facebookpagina’s hadden opgestart. Maar tegenwoordig maakt het bedrijf serieus werk van social media, zo deed haar recente social media beleid al vermoeden. Ook op andere terreinen zet de aanpak zoden aan de dijk.

8. Nieuwe strategie van Hyves vandaag van start

Hyves lanceert vandaag zijn nieuwe site, die een uitvloeisel is van een vernieuwde strategie. Eigen content en materiaal van leden en partners komt prominenter naar voren. “We faciliteren het gesprek van de dag”, zegt directeur Marc de Vries.

9. Strategisch gebruik van hashtags op Twitter

Twitter biedt nieuwe mogelijkheden voor merken. Wat is een goede Twitter accountnaam en hoe maak je gebruik van hashtags om online goed te kunnen branden?

10. Apple’s gratis iCloud moet MobileMe vervangen

Apple heeft maandag de nieuwe dienst iCloud aangekondigd. Hiermee kan de gebruiker verschillende bestanden synchroniseren tussen de vele Apple-apparaten die er inmiddels in omloop zijn. Een muzieknummer dat in iTunes is gekocht via de Mac, kan zo via de iPhone beluisterd worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond