Deel dit artikel
-

Eén op de tien vrouwen leest foodblogs

Inspiratie opdoen voor nieuwe recepten via online kanalen is in opkomst. Vooral bij vrouwen zijn foodblogs en -vlogs populair aan het worden, zo blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders.

Meer dan de helft van de Nederlanders maakt gebruik van gratis winkelmagazines. Dit is de populairste bron van inspiratie voor recepten en nieuwe producten.

Ook zijn tips van familie en vrienden en kookboeken belangrijke hulpmiddelen.

Foodblogs zijn vooral bij vrouwen populair, 10 procent leest deze. De invloed van blogs en vlogs is groot. Ruim negen op de tien volgers van foodblogs en/of foodvlogs zijn weleens beïnvloed na het zien van een video of lezen van een blog.

Om inspiratie op te doen voor nieuwe recepten zijn sociale media ook populair. In bijna negen op de tien gevallen gaat het dan om Facebook. De Facebookpagina Tasty wordt het meest genoemd als inspiratiebron. Vooral jongeren gebruiken social media ter inspiratie, bijna de helft van de 18 tot 34 jarigen gebruikt deze bron. Bij 50 plussers is dit nog maar 10 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond