Deel dit artikel
-

Weer forse tegenvallers voor TMG, hoop op digitale toekomst

Het gaat nog altijd niet goed met TMG. De advertentie-inkomsten bij TMG daalden in het eerste halfjaar van 2015 met 13,4 miljoen naar 74 miljoen euro. De daling is bij alle producten zichtbaar.

En hoewel het digitale bereik van TMG over de gehele linie toenam, daalden ook de totale digitale advertentie-inkomsten. Met name bij Dichtbij.nl, dat volgens de uitgever dan ook op de schop gaat.

Over de eerste zes maanden van 2015 heeft Telegraaf Media Groep een EBITDA-resultaat gerealiseerd van 19 miljoen euro, een daling met 3,2 miljoen ten opzichte van 2014 (22,2 miljoen). Het netto resultaat bedroeg over de eerste zes maanden van 2015 2 miljoen negatief, mede als gevolg van de 6,9 miljoen afwaardering op de drukpersen. De oplage-inkomsten daalden met 3,8 miljoen naar 129,8 miljoen. Enige lichtpuntje: De conversie naar combi-abonnementen (print en digitaal) zet door.

Voor de niet-titelgebonden online-activiteiten van TMG zijn diverse scenario’s ontwikkeld. Ze worden elk geval ondergebracht in een nieuw bedrijfsonderdeel  TMG Digital B.V. ‘Door samenwerking rondom klanten en thema’s kunnen voordelen worden behaald die de gezamenlijke resultaten van die activiteiten sterk zullen verbeteren’, aldus TMG.

TMG haalt Relatieplanet.nl uit de verkoop om het opnieuw te integreren in TMG Digital. TMG hoopt TMG Digital per 1 januari 2016 operationeel te hebben.

TMG en Dasym Investment Strategies werken aan een strategisch partnership om onder andere de positie in Over-The-Top (OTT) content, e-gaming en e-gambling, te versterken. Eind april 2015 zijn de partijen tot een Letter of Intent gekomen.

Paul Jansen (47) is vandaag benoemd tot algemeen hoofdredacteur van dagblad De Telegraaf, met ingang van 1 september 2015. Jansen was politiek commentator van De Telegraaf. Hij volgt Juul Paradijs op, die zich niet kon vinden in de nieuwe opzet van het dagblad.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond