Deel dit artikel
-

TMG breidt betaalmuur voor regionale premiumcontent uit

Uitgeverij TMG overweegt een betaalmuur voor al zijn regionale uitgeven. De proef met een betaalmuur met premiumcontent bij het Haarlems Dagblad biedt perspectief om dit ook bij de andere regionale dagbladen uit te rollen, zo laat het bedrijf vanochtend weten bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Uitgeverij TMG zag het bedrijfsresultaat en de omzet in het eerste kwartaal van 2014 teruglopen in het eerste kwartaal: de EBITDA ging van 9,9 miljoen euro een jaar geleden naar 7,6 miljoen. De omzet daalde van 130 naar 124 miljoen euro, vooral door hogere verkoopkosten als investering in het totale print en online bereik. De advertentie-inkomsten daalden met 4,7 miljoen euro. De oplage-inkomsten gingen met 2,5 miljoen omlaag naar 66,3 miljoen euro.

De losse verkoop van De Telegraaf en van de uitgaven van Keesing Media Group lag in het derde kwartaal wel sterk hoger. Door een iPad-actie bij De Telegraaf is een stijging van meer dan 50.000 combinatieabonnementen gerealiseerd. Bij de lokale media is de verdere integratie van regionale dagbladen, huis-aan-huisbladen en Dichtbij.nl in voorbereiding.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond