Deel dit artikel
-

‘T-Mobile laat sociaal intranet papieren personeelsblad vervangen’

T-Mobile zal naar alle waarschijnlijkheid kiezen voor een sociaal intranet om het papieren personeelsblad te vervangen. (meer…)

Deel dit bericht

8 Reacties

Joop

Wat is dit voor een vreemd bericht? Een aankondiging van iets dat “naar waarschijnlijkheid” en “naar overtuiging van een PR bureau” wellicht misschien gaat gebeuren? Als er geen deal is, wat is dan de nieuwswaarde van dit artikel? Promotie van Winkwaves of van ZB? Waarom leent Emerce zich hiervoor?

Jannemiek Starkenburg

Joop, het is geen promotie. Het feit dat T-Mobile in gesprek is om het papieren personeelsblad te vervangen door bovengenoemde vond ik nieuwswaardig genoeg om te melden.

Joop

@Jannemiek kan me voorstellen dat het nieuwswaardig is als ze die keuze gemaakt hebben. Maar op deze manier kun je alle “mogelijke deals” wel plaatsen als nieuws.

Lisa

“Veel van de 2.500 werknemers van T-Mobile geven de voorkeur aan een online informatiestroom boven papier.”

Hoeveel dan? de meerderheid?

Boudewijn Bugter

Hoewel ik onmiddellijk geloof dat ZB en Winkwaves een mooie oplossing bieden voor deze situatie (het zijn beide goede bureaus), is die oplossing op hoofdlijnen zeker niet uniek. Waarbij zij opgemerkt dat ik het nog onvoldoende heb gezien om daar écht een oordeel over te hebben, trouwens.

Maar dit is inderdaad een gek bericht: het wordt gepresenteerd als iets nieuws, terwijl de discussie ‘intranet vs personeelsblad’ al jaren loopt – al in januari 2009 blogde ondergetekende erover op Frankwaching, en er is een nog elke dag groeiende markt voor customermediabureaus (zoals ZB Communicatie) uit ontstaan. Want T-Mobile is allesbehalve de eerste organisatie die dit doet.

Klein Googlerondje had dat aangetoond:
http://www.google.nl/search?q=afschaffen+personeelsblad&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
http://www.google.nl/search?q=intranet+vs+personeelsblad&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

Ronald van der Aart

Ik was gisteren bij de presentatie en ben wel gecharmeerd van de concrete oplossing van ZB/WinkWaves voor T-Mobile. Een combi van digitaal magazine en intranet met een sterke sociale component waarbij alle medewerkers de voorpagina kunnen halen met verhalen die ze zelf posten. Vraag die mij bezig houdt is of de huid nu niet verkocht is voor de beer geschoten is. Als ik Directeur Communicatie T-Mobile zou zijn en mijn plan ligt al op straat voor ik (of mijn CEO) er een klap op heeft gegeven … Hoop dat ZB en WinkWaves dit vooraf hebben afgedekt.

Rene Jansen

@Ronald, dank voor je warme woorden, goed te horen dat je als eye-witness gisteren gecharmeerd was van het verhaal! @de_anderen: Het echte nieuws was gister volgens mij de gemeenschappelijke propositie die ZB en Winkwaves nu in de markt zetten om het personeelsblad te combineren met sociale media en intranetmogelijkheden. Deze combinatie van een “software as a service” dienst met een redactieformule is – voor zover ik weet – nog niet op de markt. ZB heeft in de presentatie T-Mobile genoemd als een partij die geinteresseerd is in dit concept, maar heel duidelijk aangegeven dat de beslissing nog moet vallen, zoals ook duidelijk in de eerste regel van het artikel staat. Ik denk dus dat het wel mee valt met “beren en huiden”, het illustreert vooral dat innovatieve partijen als T-Mobile open staan voor zo’n concept 😉

Raoul van Heese

Als enthousiast aanjager van sociaal intranet had ik graag gezien dat T-mobile zelf deze warme aanbeveling had gedaan. Geeft net ff wat meer waarde aan dit bericht dat voor het overige helemaal waar is (echter niet nieuw). Als communicatie je focus en vertrekpunt is komen deze creatieve oplossingen vanzelf. Digital publishing bijv. leent zich uitstekend voor het intranet personeelsblad, het zou T-mobile niet misstaan ;-).

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond