Deel dit artikel
-

T-Mobile start co-creatieplatform voor ontwikkelaars

T-Mobile Nederland start een nieuw co-creatie platform dat volgens het bedrijf ‘breed toegankelijk is voor het verzamelen van ideeën’. Nog dit jaar krijgen ontwikkelaars via een API toegang tot een beveiligd gedeelte van de T-Mobile IT-omgeving.

Het platform is onderdeel van een nieuwe merkpositionering. Op 6 juni aanstaande start de nieuwe brandingcampagne van T-Mobile onder de naam Live Forward, waarin aangehaakt wordt op de digitale levensstijl van de moderne consument.

De telecommarkt is fors in beweging: de inkomsten uit het traditionele bellen en sms-en lopen al jaren terug en Nederland schakelt over op mobiel internet. T-Mobile wil weten hoe het zijn positie in deze context de komende drie tot vijf jaar verder kan versterken, in zowel abonnees als omzet.

Het bedrijf wil dat zoveel mogelijk doen met klanten en ontwikkelaars, waarbij de strategie van T-Mobile USA als inspiratie dient. Er is ook al een concreet voorbeeld in de vorm van de game Sea Hero Quest. T-Mobile Nederland en Alzheimer Nederland hebben zich hard gemaakt voor de Nederlandstalige versie van deze mobiele doolhof-game. Die game is tot stand gekomen in samenwerking met Deutsche Telekom, University College London, The University of East Anglia en Alzheimer’s Research UK en is ontwikkeld ter ondersteuning van het onderzoek naar de ziekte Alzheimer.

‘De tijd dat knappe koppen binnen onze organisatie in hun eentje trends voor consumenten en bedrijven kunnen voorspellen, ligt echt achter ons’, zegt CEO Mark Klein in een toelichting. “In de digitale wereld om ons heen gaan zaken tien keer zo snel. Onze toekomst ligt dan ook in nauwe samenwerking met externe ontwikkelaars, partners en klanten.”

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond