Deel dit artikel
-

TomTom verwacht veel van GPS horloges

TomTom verliest nog steeds op de consumentenmarkt. De omzet van het Nederlandse bedrijf ging in het tweede kwartaal verder achteruit, van 172 miljoen euro een jaar geleden naar 169 miljoen nu. De meeste groei zat hem in telematica.

Ondanks een nieuwe categorie Cardio-sporthorloges, wil het TomTom nog niet echt lukken om nieuwe consumentenmarkten aan te boren. Ook licenties brachten afgelopen kwartaal minder op.

Toch spreekt TomTom zelf van een sterk kwartaal. Het bedrijf rapporteerde een iets betere omzet vergeleken met vorig jaar: 252 miljoen in plaats van 250 miljoen, beter dan wat analisten hadden voorspeld. De nettowinst kwam op 9 miljoen, tegen 8 miljoen vorig jaar. Voor het volledige jaar gaat men uit van een omzet van 925 miljoen euro.

De markt voor navigatiekastjes stelt niet meer veel voor met in totaal 1,9 miljoen verkochte eenheden in het tweede kwartaal (van alle leveranciers samen), maar de daling werd enigszins gecompenseerd door goede verkopen van gps-horloges die in 26 landen verkrijgbaar zijn. Wel krijgt TomTom op dit terrein steeds meer concurrentie van grote merken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond