Deel dit artikel
-

Consumentenmarkt TomTom onder druk

De consumentenmarkt van TomTom staat sterk onder druk. Het Nederlandse bedrijf gaf al eerder een winstwaarschuwing af. Uit de vanochtend gepubliceerde cijfers blijkt een omzetdaling in de consumentenmarkt van 15 procent naar 137 miljoen euro. Vorig jaar boekte TomTom nog een omzet van 161 miljoen euro.

De daling (pdf) komt door de verminderde vraag naar navigatiekastjes nu steeds meer gratis navigatieapps voor smartphones beschikbaar zijn. De daling werd enigszins gecompenseerd door verkopen van sporthorloges. Het Nederlandse bedrijf noteerde daarnaast een hogere omzet voor Automotive en Telematics.

De omzetdaling beïnvloedt ook de totale omzet. Die ging 6 procent omlaag ten opzichte van vorig jaar naar 239 miljoen euro. De nettowinst voor de totale activiteiten ging licht omhoog naar 11,7 miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond