Deel dit artikel
-

Top 100 adverteerders laat meeste @mentions onbeantwoord

Een onderzoek onder Nederlands honderd grootste adverteerders laat zien dat ze acht op de tien Twittersignalen langs zich heen laten gaan.

De socialmediamonitor van Coosto laat dat zien met een onderzoek naar de reactiesnelheid van tientallen grote Nederlandse bedrijven. Die snelheidsmeting is een nieuwe feature in het meetsysteem.

Actieve webcareteams reageren gemiddeld op 13,8 procent van de @mentions, Twitterberichten waar hun naam in voorkomt. ‘BCC beantwoordt relatief gezien de meeste @mentions (41,0 procent), gevolgd door Nuon (36,2) en ING (35,9). Dit aantal lijkt op het eerste gezicht weinig, maar je moet er rekening mee houden dat niet alle @mentions gericht zijn aan de klantenservice. Het maakt vaak uit wat voor soort berichten het zijn, neutrale statusupdates, klachten of problemen, en of het webcareteam vindt dat er op gereageerd moet worden.’

Het onderzoek laat ook zien welk bedrijf gemiddeld het snelst reageert op Twitteropmerkingen.

Foto: lululemon athletica (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond