Deel dit artikel
-

Top 5 Online Campagnebureaus

Winnaar: Yourzine

  1. Yourzine
  2. Media Republic
  3. Clockwork
  4. MediaMonks
  5. LBI Lost Boys

Yourzine
Medewerkers: 35 FTE in Nederland, 35 FTE in China
Jaaromzet: tussen 3,5 en 4 miljoen euro in Nederland, tussen 5,5 en 7,5 miljoen RMB in China (5,5 tot 7,5 ton euro)
Klanten: Hema, Sparta Rotterdam, TNT, Nokia, Ikea, Valess, Martinair, Efteling, Triodos Bank
Locaties: Zaltbommel, Purmerend, Beijing, Sjanghai (rep-office)
Ranglijstpositie vorig jaar: 5e in Online campagnebureaus en 3e in E-mailmarketing

[begin advertorial]

[einde advertorial]

Polderboys van het hele online speelveld

Ze noemen zichzelf het liefst polderboys. “Deze mentaliteit heerst ook op onze kantoren, en dat stimuleren we graag. Nuchter blijven in alles wat we doen”, aldus algemeen directeur Michiel van Riemsdijk.

Bij Yourzine waren ze het afgelopen jaar druk met het verbreden van hun positionering, ze gingen partnerships aan met het Belgische Selligent en het Amsterdamse Tripolis, stegen prompt van 5 naar 1 en van 3 naar 2 (e-mailmarketing) in de Emerce 100, en groeiden along the way met maar liefst 40 procent. “We zijn opgeschoven naar online marketing in plaats van alleen e-mailmarketing en online campagnes. We focussen nu op het hele online speelveld.” Maar: “We persen nog steeds niet elke vraag in onze eigen oplossingen, en kijken juist over de eigen producten heen naar de beste oplossing. Het eindresultaat en campagnematig werken zijn nog steeds cruciaal. Dus we meten nog altijd alles door, tot aan de kassa- of registratiesystemen aan toe, om conversie inzichtelijk te maken.”

Yourzine investeert geregeld mee in de mediacampagnes van klanten en ze verbinden daarmee, wat Van Riemsdijk betreft, hun lot aan dat van hun opdrachtgevers. “Dat is inderdaad heel erg een verkooppraatje, maar het is wel de realiteit. We hebben zoveel vertrouwen in onze dienstverlening dat we dat durven. Natuurlijk levert dat een kick back op als het goed gaat, maar als het niet werkt lopen wij dus ook risico. En het is ook een drijfveer intern, een middel om onze eigen organisatie op scherp te zetten: om iedereen alles op alles te laten zetten zodat we een gigantisch resultaat voor die klanten behalen. En dus ook voor onszelf.”

In Beijing en Sjanghai zijn ze al drie jaar behoorlijk actief: vijftien programmeurs ontwikkelen daar software die ze in de immense Chinese markt kunnen toetsen.

Van Riemsdijk: “Dat is twee jaar lang een investering geweest, die in 2009 de eerste winst heeft opgeleverd.” De overige medewerkers adviseren onze Chinese klanten hoe die software kan helpen om (online) marketingdoelen in te vullen.

 

Deel dit bericht

2 Reacties

Onno

Goeie club, enthousiast en gedreven!

Yourzine

Bedankt Onno, wordt gewaardeerd!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond