Topkwartaal voor e-commerce platform Shopify

E-commerce platform Shopify sluit een zeer goed kwartaal af, waarin de omzet voor deelnemende partners met 94 procent steeg naar 5,5 miljard dollar.

Daarvan profiteerde Shopify zelf ook: de omzet steeg 85,5 procent naar 130,4 miljoen dollar. In heel 2016 zette het bedrijf 389,3 miljoen dollar om, tegen 205 miljoen een jaar eerder. Het handelsvolume kwam uit op 15,4 miljoen.

De hogere omzet werd vooral gerealiseerd dankzij de feestdagen, met name op Black Friday (de dag na Thanksgiving) en Cyber Monday.

Het Canadese Shopify werd aanvankelijk ontwikkeld voor een online winkel die snowboards verkocht. Men was ontevreden over de kwaliteit van bestaande e-commercepakketten. Het bedrijf profiteerde onder meer van het feit dat Amazon de stekker uit zijn Webstore-oplossing trok en klanten naar Shopify verwees.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug