Deel dit artikel
-

Tradedoubler zint op nieuwe strategie

Affiliatenetwerk Tradedoubler ziet groeiende concurrentie uit social media, ad exchanges, mobiel en video en bereidt zich voor op een nieuwe strategie. Afgelopen kwartaal leverde het 21 procent omzet in omdat een aantal grote internationale klanten is vertrokken.

Vanochtend publiceerde het Zweedse reclamebedrijf de financiële resultaten over het tweede kwartaal. Die cijfers laten de noodzaak tot stategische bezinning zien. De omzet daalde met 21 procent tot 45 miljoen euro en het bedrijfsresultaat pakt anderhalf miljoen euro negatief uit.

De dit voorjaar aangetreden algemeen directeur Matthias Stadelmeyer voert kostenreducties door, maakt de interne processen efficiënter en wil dat zijn mensen meer klantcontact hebben. Dat omschrijft hij als investeren in een toekomst die er nog ongewis uitziet.

Hij verwacht de resultaten van deze herstructurering tegen het einde van het jaar zichtbaar worden. Tegelijkertijd onderzoekt hij hoe de nieuwe fundamenten van het bedrijf eruit moeten zien.

“De combinatie van meer online en mobiele commerce en hogere digitale mediabudgetten zijn goed voor ons. Niettemin wordt de markt voor performanced based marketing in Europa steeds concurrerender. Er komen nieuwe kanalen bij zoals ad exchanges, social media en nieuwe vormen als video en mobiel die hun marktaandeel vergroten. We onderzoeken, als onderdeel van de strategische heroriëntatie, welke kansen dit voor ons biedt.”

Het is niet duidelijk wanneer de leiding de nieuwe strategie wil presenteren.

Foto: stephen bowler (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond