Deel dit artikel
-

Transavia en Thomas Cook lanceren webapp met doe-momenten

Neckermann/Transavia en Vrij Uit (Thomas Cook) zitten sinds de zomer van 2014 elke vrijdagochtend om de tafel om de gezamenlijke klanttevredenheid te verhogen. Ze lanceren daartoe nieuwe tools, zoals een webapp met ‘doe-momenten’.

Klanten gebruiken verschillende kanalen en apparaten om hun vakantie te regelen. In deze dynamische omgeving willen beide organisaties de dienstverlening continue blijven verbeteren.

Er liggen dan ook ambitieuze doelstellingen om diverse projecten te implementeren die de klantbeleving verbeteren. Er zijn zo’n 25 tot 30 voorstellen uitgewerkt.

Het eerste project is een ‘Checklist’, gemaakt in een webapp die op dit moment getest wordt. Een online tool die alle belangrijke doe-momenten van Neckermann en Transavia gecombineerd weergeeft.

De klant ziet een soort kalender waarin alle ‘doe-momenten’ tot aan het moment van vertrek staan. Zo wordt hij gewezen op verzekeringen die hij bij kan boeken, paspoort en reisdocumenten die vereist zijn voor de reis die zij gaan maken, mogelijkheden tot bijboeken van de bagage, vanaf wanneer men online kan inchecken, wanneer de reisbescheiden verstuurd worden, enzovoorts.

De app is als test naar vijfhonderd reizigers gestuurd. Een ruime meerderheid heeft de app geopend en ingelogd met het reserveringsnummer.

De Checklist is op dit moment beschikbaar voor mensen die minimaal zes weken van tevoren hebben geboekt. Voor mensen die minder dan zes weken van tevoren hebben geboekt is er een ander proces dat zal worden aangeboden. Voor de toekomst is de wens om ook vluchttijden en het gate-nummer door te kunnen geven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond