Deel dit artikel
-

Reissite TravelBird verzwaart inzet televisie

“We willen steviger in de markt gaan staan en dan kun je niet om televisie heen”, aldus directeur Symen Jansma over het besluit om naast performance based ook een brandingmedium in te zetten.

Morgen begint de drie maanden durende campagneperiode van reissite TravelBird op televisie. Tot eind augustus is de site, gerund door 104 medewerkers, te zien in de STER-blokken. Jansma: “Tijdens de televisiereclame verzwaren we de inzet van de CPC-campagne”, bijvoorbeeld reclame op zoekmachines en voeren de display flink op. De conversies zouden omhoog schieten door tv-reclame, al is dat niet het primaire doel van de campagne.”

TravelBird werd in 2010 opgericht en presenteert zijn bezoekers en klanten selecte reisaanbiedingen. “We willen dat mensen ons merk gaan leren kennen en begrijpen. Dat zul je ook zien aan de commercial.” De vorm van de uitingen: 30+5, een kleurrijke spot van dertig seconden en kort daarop een reminder van vijf seconden.

De tv-inspanningen zijn het resultaat van een herijking van de strategie. De directie, waar ook Dennis Klompalberts in zit, wilde het bedrijf scherper positioneren. “Meer op de inspiratie gaan zitten. Als iemand zin heeft in iets leuks, willen wij het antwoord geven. We bieden gemak, eenvoud en nemen de keuzestress weg.”

Eind vorige maand nam TravelBird zijn branchegenoot BoekVandaag over, waarmee het de omzet met dertig procent deed groeien. In september 2012 nam het MyTrip.be over.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond