Deel dit artikel
-

TUI Travel: Digitale omslag boekt succes

De Europese reisorganisatie TUI Travel begint de vruchten te plukken van de digitale omslag. In de grootste regio’s, Engeland en Scandinavië, vindt meer dan de helft van de verkopen plaats via directe digitale verkoopkanalen.

TUI laat dat zien in de halfjaarcijfers die zojuist verschenen (PDF). In Engeland werd 47 procent van de komende zomervakanties via internet geboekt, in Scandinavië zelfs 71 procent.

De reisorganisatie investeert fors in de – wat heet – digitale transitie. Engeland en Scandinavië zijn inmiddels aangesloten op het nieuwe, centrale, digitale boekingssysteem. De andere grote gebieden Duitsland en Frankrijk moeten in de loop van dit jaar nog volgen. De leiding zegt dat dat tot zichtbaar betere conversieratio’s leidt.

De mobiele optimalisatie van de websites heeft in Engeland geleid tot 81 procent meer mobiele boekingen.

TUI Travel is in Nederland onder meer bekend van de merken Arke, KRAS en Holland International. Aangezien Nederland met anderen in het gebied ‘Other’ ligt, worden er geen landspecifieke uitspraken gedaan over resultaten.

In de afgelopen zes maanden daalde TUI’s omzet met vier procent tot 5,2 miljard pond. Het bedrijfsresultaat daalde met drie procent tot 298 miljoen pond negatief.

Inmiddels komt 68 procent van de omzet binnen via eigen verkoopkanalen. Meer dan de helft daarvan, 38 procent van het totaal, via internet. Dat is vier procentpunt meer dan een jaar geleden.

Foto: Mario Mancuso (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond