Deel dit artikel
-

Tv blijft belangrijkste reclamemedium voor autoverkopers

Televisie blijft verreweg het populairst onder de autoadverteerders. Over heel 2012 werd er bijna 275 miljoen euro aan mediawaarde geregistreerd. In het algemeen lopen de bestedingen terug, stelt Adfact vast.

De Nederlandse mediabestedingen gericht op personenauto’s zijn in het derde kwartaal afgenomen met 6,3 miljoen, dat is een daling van 7,5 procent, zo blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau Adfact. Over heel 2012 werd er bijna 275 miljoen euro aan mediawaarde geregistreerd. Dat is een toename van 9,4 procent ten opzichte van de eerste 9 maanden van 2011.

Radio profiteert verreweg het meest van de stijging. Hyundai is de grootste stijger.

Adfact heeft geen volledig inzicht kunnen krijgen in de onlinebestedingen, zegt Lars de Vries van Adfact tegen Emerce. Men hoopt die bestedingen in de toekomst wel te kunnen meten. “Van Google krijgen we geen gegevens, dan valt al een belangrijk deel van de bestedingen weg.” De Vries denkt wel dat online een serieus medium is geworden, zij het dan andere sectoren (zoals reizen) veel hoger scoren.

In het de eerste negen maanden van dit jaar was Volkswagen het meest zichtbaar online en had een aandeel van maar liefst 15,4 procent van alle bannervertoningen, gevolgd door Toyota (7,6 procent), Seat (6,6) en Opel (6,6). Banners van de Volkswagen Polo zijn het meest waargenomen. De meeste bannervertoningen zijn geregistreerd op nu.nl gevolgd door telegraaf.nl en ad.nl.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond