Deel dit artikel
-

Twintig miljoen groeigeld voor Outfittery

Online herenkledingwinkel Outfittery krijgt een kapitaalinjectie van twintig miljoen euro. Een nieuwe aandeelhouder is Northzone, de investeerder die ook Spotify, Trustpilot en iZettle hielp groeien.

Zojuist maakt Outfittery het nieuws officieel bekend, al zong het in de Duitse media al sinds afgelopen weekend rond.

Met de miljoeneninvestering wil het bedrijf vanuit Berlijn zijn grip op een specifieke niche op de online modemarkt vergroten. Anders dan veel andere kledingwinkels heeft Outfittery kledingadviseurs in dienst die klanten stuk voor stuk een ander, persoonlijk advies kunnen geven.

Hans Otterling, partner bij Northzone, “Outfittery heeft, net als Spotify, een bedrijfsmodel in handen dat de modebranche dwingt om zichzelf te heroverwegen. Wij zien ‘curated shopping’ als de volgende evolutie in e-commerce.”

Naast Northzone doen ook investeerders uit eerdere rondes mee. Onder hen: Highland Capital Partners, Holtzbrinck Ventures en Mangrove Capital Partners.

De online herenkledingwinkel is sinds een klein jaar in Nederland actief.

Foto: tatu43 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond