Twitter gaat golfwedstrijden uitzenden

Twitter lijkt opnieuw een manier te hebben gevonden om gebruikers aan zich te binden. Het gaat zeker 70 uur aan golfwedstrijden uitzenden en heeft daartoe een overeenkomst getekend met PGA Tour, de belangrijkste organisatie voor professionele golf in de VS.

PGA heeft in augustus al eens livestreams verzorgd via Facebook en Twitter. Toen betrof het de FedexCup Playoffs. Nu gaat het een exclusieve overeenkomst.

De Career Builder Challenge is voor iedereen waar ook ter wereld te volgen vanaf 19 januari, maar er zijn wel wat beperkingen. Zo worden op bepaalde dagen maar 60 tot 90 minuten per wedstrijd uitgezonden, hoewel analyses en interviews voorafgaand aan de wedstrijd ook  gewoon zijn te volgen. Niet op de (verschuivende) tijdlijn van de gebruiker, maar via een aparte pagina.

Financiële details zijn niet bekend gemaakt. Het zou kunnen dat PGA de uitzendingen ziet als promotie voor zijn betaalde online dienst.

Twitter richt zich steeds meer op livestreams. Eerder verwierf het al de streamingrechten van de NFL (American football) wedstrijden. Ook de lancering van de Star Wars film door Disney was live te volgen via Twitter. Tijdens de verkiezingen werkte Twitter samen met BuzzFeed.

En sinds kort is Periscope geïntegreerd in de app van Twitter zelf. Daardoor kan een ieder zelf livestreams verzorgen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug