Deel dit artikel
-

Twitter haalt kleine adverteerder binnen

Twitter is een speciale dienst voor kleine adverteerders gestart. Die kunnen zelf hun advertenties plaatsen zonder tussenkomst van een verkoper.

Pas in de loop van dit jaar zal de dienst grootschalig worden uitgerold. Op dit moment kunnen alleen adverteerders met American Express kaarten deelnemen. De eerste 10.000 (Amerikaanse) adverteerders krijgen van de creditcardmaatschappij een tegoed van 100 dollar.

Twitter was al eerder met grote adverteerders begonnen. Twitter rolde onlangs zijn bedrijfspagina’s uit samen met partners als Coca-Cola, Disney, Nike en PepsiCo.

Het geautomatiseerde systeem lijkt op dat van Google. Adverteerders kunnen aangeven hoeveel ze willen uitgeven, ze kunnen steden of regio selecteren waar de advertenties getoond moeten worden en kunnen zelf de teksten schrijven, wel binnen de limiet van 140 tekens.

Twitter brengt alleen advertenties in rekening waarop door gebruikers wordt gereageerd. Het bedrijf hoopt hiermee vooral de vele spam te bestrijden.

Deel dit bericht

2 Reacties

Kasper de Wijs

Hoewel de afbeelding bij dit bericht best grappig is, vind ik het jammer dat dit nieuws op deze manier iets van waarde verliest. Het online advertising systeem van Twitter kan mijn inziens namelijk best GROOT worden en van invloed zijn op het online marketing vak 😉

Ewald van der Hoop

Ik ben erg benieuwd naar deze ontwikkelingen en zie zeker potentie voor de kleine adverteerder. Hopelijk komt er dan ook een beheeraccount voor meerdere twitter accounts, zodat je dit voor je klanten kan beheren.

@Kasper Tja die Mini me had van mij ook wel achterwege mogen blijven 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond