Deel dit artikel
-

Twitter introduceert knop ‘Koop Nu’

Gebruikers van Twitter kunnen binnenkort direct vanuit hun time line artikelen gaan kopen met een druk op de knop. De proeven lopen nu in Amerika. Nederland is technisch gezien gereed om snel aan te haken.

In de afgelopen maanden is duidelijk geworden dat Twitter behalve uit reclame ook inkomsten wil gaan genereren met e-commerce. Bedrijven kunnen tegen betaling een knop ‘Koop Nu’ gaan toevoegen aan hun tweets.

Wanneer dit breed wordt uitgerold en tegen welke prijs is nog niet bekend.

Twitter maakt bekend dat het in Amerika de eerste publieke proeven is begonnen. Dat gebeurt onder meer met Fancy, Gumroad en MusicToday. Zij bemiddelen tussen aanbieders en belangstellende. Het zijn specialistische marktplaatsen.

De financieel-technische kant van de transactie wordt afgehandeld door Stripe. Dat levert een afrekensysteem dat diep in sites en apps genesteld kan worden. Consumenten hoeven slechts eenmalig wat uitgebreider hun persoonlijke informatie te geven om een betaling af te handelen. Die informatie wordt onthouden zodat volgende transacties met twee vingerbewegingen zijn te doen.

Stripe is in zeven Europese landen in openbare en in vijf landen in private beta. Nederlandse e-commercebedrijven kunnen Stripe al uitproberen.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Ian Livesey (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Paul Haarman

Perfect voor impulsartikelen, maar ik zie ook mogelijkheden voor inschrijvingen op congressen, trainingen en het bestellen van maaltijden. Ik vraag me nog wel af hoe de uitwisseling van klantgegevens tussen Twitter, de betaalprovider en de adverteerder in de praktijk loopt (krijgt de adverteerder voldoende gegevens binnen om de bestelling goed af te ronden bij bijv. afwijkende afleveradressen etc.), maar dat zal zich wel uitwijzen. Kortom, ik ben enthousiast.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond