Deel dit artikel
-

Weer slechte cijfers Twitter, advertentieverkoop licht gedaald

Beleggers zijn wederom teleurgesteld in de kwartaalcijfers van Twitter. De omzet in het vierde kwartaal kwam uit op 717 miljoen dollar, fors lager dan de verwachte 740 miljoen, en nauwelijks 1 procent beter dan in 2015. Het nettoverlies bedroeg 167 miljoen, dubbel zoveel als in 2015.

Ook zit er weer weinig groei in het aantal maandelijkse actieve gebruikers, dat zijn er nu 319 miljoen, 4 procent meer dan een jaar geleden. Het aantal dagelijkse actieve gebruikers steeg 11 procent. Wel neemt het gebruik toe (pdf)

Nog altijd komt bijna alle omzet, 638 miljoen dollar, van advertenties, iets minder dan een jaar geleden. Er zat wel groei in datalicenties. Die steeg 14 procent naar 79 miljoen dollar.

Ook komt steeds minder omzet, 440 miljoen dollar, uit de thuismarkt. Internationaal deed Twitter het met 277 miljoen dollar beter.

Twitter ziet live streaming als een belangrijke inkomstenbron. De circa 400 evenementen trokken vorig jaar 31 miljoen unieke kijkers.

Het bedrijf heeft vorig jaar vergeefs gezocht naar een koper of partner, waardoor het genoodzaakt was om personeel op straat te zetten. In de Benelux gingen de kantoren in Amsterdam en Brussel dicht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond