Deel dit artikel
-

Twitter koopt advertentiebedrijf MoPub

Sociaal netwerk Twitter betaalt naar verluidt 350 miljoen dollar voor mobiel advertentienetwerk MoPub. Dat is de grootste acquisitie uit zijn jonge geschiedenis.

MoPub is een advertentiehandelsplaats vergelijkbaar met het DoubleClick platform van Google en Facebook Exchange, maar dan gericht op mobiele advertenties. Het gaat om een geautomatiseerd Real Time Bidding-platform.

Het bedrijf werd drie jaar geleden opgericht door Bryan Atwood, Nafis Jamal en CEO Jim Payne. De laatste werkte bij AdMob van Google. Financiering ter waarde van 18,5 miljoen dollar kwam van Accel Partners en anderen.

De 90 werknemers verhuizen mee naar het Twitter-kantoor in San Francisco, maar MoPub blijft ook zelfstandig voor partners werken.

Twitter verdient steeds meer aan advertenties op mobiel, maar had nog geen RTB platform. Volgens Payne is de overname vergelijkbaar met de acquisitie van DoubleClick door Google.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond