Deel dit artikel
-

Verlies voor Twitter, meer advertenties verkocht

Adverteerders weten Twitter beter te vinden dan een jaar geleden. De advertentieomzet bedroeg het eerste kwartaal 225 miljoen dollar, 125 procent meer dan een jaar terug. Tachtig procent daarvan betrof mobiele advertenties.

Berichtendienst Twitter heeft in het afgelopen kwartaal 132 miljoen dollar verlies geleden, tegen een verlies van 27 miljoen een jaar terug. De omzet ging wel flink omhoog, van 114 naar 250 miljoen dollar. Een deel van de opbrengsten haalt Twitter uit datalicensies. Die waren afgelopen kwartaal goed voor 24 miljoen dollar, 76 procent meer dan een jaar geleden. De internationale omzet bedroeg 70 miljoen dollar.

Het netwerk telde eind maart 255 miljoen gebruikers, iets lager dan analisten hadden verwacht, maar 25 procent meer dan een jaar terug. Het gros daarvan, zo’n 198 miljoen, gebruikt Twitter mobiel, een stijging van 31 procent. De tijdlijn werd in het kwartaal 157 miljard keer bekeken. De groei van het aantal gebruikers neemt wel af, een trend die al langer gaande is.

CEO Dick Costolo is niet ontevreden over het resultaat. Twitter bereikt dankzij de integratie met het vorig jaar overgenomen advertentienetwerk MoPub maandelijks meer dan 1 miljard iOS- en Androidgebruikers. Hij verwacht het tweede kwartaal uit te komen op maximaal 280 miljoen dollar omzet. Over een heel jaar wordt de omzet naar verwachting 1,25 miljard dollar.

Beleggers vonden vooral de vooruitzichten teleurstellend. Nabeurs verloor het aandeel tien procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond