Deel dit artikel
-

Twitter lanceert mobiele advertentiediensten

Twitter lanceert nieuwe advertentiediensten voor de mobiele adverteerders. Eentje voor de promotie van apps via uitgelichte tweets, de andere via het vorig jaar aangekochte netwerk MoPub.

MoPub, door Twitter gekocht voor vermoedelijk 350 miljoen dollar, bereikt naar eigen zeggen één miljard unieke mobiele apparaten en verwerkt honderddertig miljard advertentieverzoeken via Android en iOS per maand. Het is daarmee een van de grootste mobiele marktplaatsen in de wereld.

Tot voor kort had Twitter het advertentieplatform nog niet echt geïntegreerd. Dat is nu wel het geval, althans via een beta die alleen nog toegankelijk is voor Amerikaanse adverteerders.

Op Twitter worden deze advertenties veelal getoond als promoted tweets, en voortaan kan dat ook met een download knop. Zo kan reclame gemaakt worden voor een app die rechtstreeks verwijst naar Google Play of de Apple App Store. Spotify en Deezer maken van deze mogelijkheid gebruik, en bedrijven als SeetGeek, Gree en GetTaxi zouden ‘ongehoorde resultaten’ hebben geboekt, al ontbreken concrete cijfers.

Twitter heeft moeite om de markt voor mobiele advertenties aan te boren, zo blijkt uit gegevens van eMarketer. Het marktaandeel blijft wereldwijd steken bij 2,4 procent. Google en Facebook doen het veel beter.

Nieuwe mogelijkheden kunnen hierin verandering brengen, bijvoorbeeld door Twitterdata te gebruiken om gerichte advertenties via MoBup te plaatsen. Dat kan nu nog niet, zo laat een woordvoerder aan The Wall Street Journal weten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond