Deel dit artikel
-

Twitter peilt Nederlandse adverteerders voor ‘tv-huwelijk’

Twitter Nederland maakt momenteel een rondgang langs tv-zenders en mediabureaus om zijn tv-product onder de aandacht te brengen. De eerste resultaten zijn begin volgend jaar te zien.

“We doen geen aanval op de budgetten van tv-reclame, maar laten zien dat het complementair is”, zegt Marc de Vries van Twitter. “Met ons TV Ad Targeting kan een adverteerder mensen benaderen die tijdens het tv-kijken waarschijnlijk zijn commercial zagen.”

In de enorme berg aan berichten herkent Twitter wie naar welk programma keek. Een persoon kan bijvoorbeeld een hashtag hebben gebruikt zoals als #tvoh of #bzv. Adverteerders krijgen vervolgens in de targetingopties de mogelijkheid om aan deze personen een uitgelichte tweet voor te leggen. Dat is een bericht dat bovenaan iemands timeline ‘plakt’ en dus erg zichtbaar is. De adverteerder betaalt enkel wanneer er daadwerkelijk wordt geklikt.

De Vries: “Een tv-adverteerder investeerde al in televisie en krijgt nu de gelegenheid om de effecten daarvan te versterken via tweets.” Hij kan de commercial nog eens laten zien in een tweet, de ‘making of’ of juist het tweede deel dat nooit op televisie komt. “Twitter en televisie zijn complementair, een goed huwelijk.”

Het is niet exact bekend wanneer TV Ad Targeting in Nederland beschikbaar komt, maar De Vries hoopt dat dat vroeg in 2014 zal zijn.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond