Deel dit artikel
-

Twitter rolt advertentienetwerk Europees uit

Twitter opent zijn advertentienetwerk in twaalf nieuwe Europese landen. Het zijn vooral adverteerders in het zuiden en oosten van het continent die nu met commerciële berichtjes aansluiting kunnen zoeken op lopende discussies en lokale actualiteiten.

Vandaag gaat de reclamedienst live in Bosnië, Bulgarije, Herzegovina, Macedonië, Oekraïne, Oostenrijk, Portugal, Roemenië, Servië, Slovenië, Tsjechië en Zwitserland. Met deze uitbreiding dekt Twitter het grootste gedeelte van Europa af qua bereik voor belangstellende adverteerders.

Het is niet zo dat er in deze landen, zoals bijvoorbeeld in Nederland, ook verkoopkantoren zijn geopend. Het gaat enkel om de opening van het selfservicesysteem waarmee adverteerders, of hun bemiddelaars, zelf reclamecampagnes kunnen inboeken in de betreffende talen en gebieden.

De niet-Amerikaanse markt is voor Twitter een gestaag ontluikende met financiële potentie. Althans, wanneer de chatdienst verder groeit en commercieel zo wordt ingezet als nu in de V.S.

In het tweede kwartaal van dit jaar gaven Amerikaanse adverteerders per duizend bekeken timelines 3,87 dollar uit. Buiten Amerika ligt dat bedrag nog maar op 75 cent (PDF).

Foto: Brendan O Se (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond