Deel dit artikel
-

Unilever start vrouwenkanaal met Vice.com

Unilever en Vice sluiten een meerjarige samenwerking, waarbij het mediabedrijf een apart videokanaal opent dat zich specifiek op vrouwen richt.

De bedrijven maakten de samenwerking gisteren bekend tijdens het Cannes Lions-festival dat nu gaande is in Cannes.

Unilever is de sponsor van het kanaal dat de naam Broadly krijgt. Broadly wordt gemaakt door een team van twintig man. Het richt zich op thema’s die vrouwen bezighouden zoals gezondheid, vrouwen in conflictgebieden en op het werk. Dat leidt tot dagelijkse items en, met een lagere frequentie, documentaires over zaken als politiek, cultuur, sex en mode.

De producent zal vermoedelijk, zeker in eerste instantie, de merken Dove en TRESemmé onder de aandacht brengen.

De video’s worden uitgezonden op Vice.com, YouTube en Snapchat.

Met de samenwerking met Unilever verbreedt Vice ook zijn bereik onder een publiek dat het standaard niet direct tot zijn primaire doelgroep rekent.

Tijdens The Next Web legde Mark Chalmers van het mediabedrijf uit hoe hij samenwerkt met adverteerders. Dat is een wezenlijk andere manier dan hoe uitgevers werken. “Wij helpen merken niet om reclame te zenden, maar om met communicatie merkwaarden uit te wisselen.”

Foto: Pedro Simoes (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

monique

Werkt er 20 man aan dit vrouwenkanaal?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond