Unilever zoekt startups voor corporate innovatie

Unilever zoekt samenwerking met startups om zijn innovatiekracht te vergroten. Daartoe opent het The Foundry, een initiatief dat de producent moet aansluiten op onder meer het Internet of Things.

Digitale innovaties in ‘s werelds huishoudens gaan zo snel, dat Unilever de hulp inroept van de technologiebedrijfjes die daarvoor verantwoordelijk. Met startupprogramma The Foundry zoekt het techstarters om samen ontwrichtende marketingmethodes mee te ontwikkelen.

De deels Nederlandse FMCG-gigant wil uit eerste hand leren welke technologieën de toekomst gaan bepalen. Daarom werd vorige week een zoektocht gestart naar techpartners.

Eenmaal geselecteerd krijgen de moderne varianten van corporate veenbrandjes een investering van vijftigduizend dollar. Daarnaast worden ze gedurende drie maanden begeleid door een deel van tachtig speciaal aangestelde mentoren van Unilever. Zij zullen de jonge ondernemers bekend maken met hun corporate wereld, hun merken en hun wensen en toekomstvisies.

Unilever leert op zijn beurt hoe de huishoudens van de toekomst, en meer specifiek de keukens, gaan veranderen.

Specifieke interesse gaat uit naar het Internet of Things. De gedachte daarachter is eenvoudig. Steeds meer apparaten in huishoudens krijgen een internetaansluiting en gaan deel uitmaken van een ecosysteem van ‘denkende’ toestellen zoals de koelkasten, horloges, verlichting en bijvoorbeeld weegschalen.

De vier hoofdthema’s binnen The Foundry zijn: sustainable living, digital retail experiences, slimme keukens en quantified self.

2 Reacties

Mooi initiatief van Unilever. Zo krijgen de “Willie Wortels” van deze wereld een kans!

Interessant en logisch. In plaats van zich met start-ups in te laten, zou men ook kunnen koppelen aan grotere platformen zoals Quirky.com. Dat heeft GE in ieder geval al gedaan in de US: https://www.quirky.com/ge

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug