Deel dit artikel
-

Vault79 opent als exclusieve modeveiling, oog op buitenland

Met steun van succesvolle ondernemers lanceert Helene Ekkers de online veilingsite Vault79.com. Door begerenswaardige modeproducten goedkoop aan te bieden op een veiling, hoopt het bedrijf het online veilingmodel beter op de kaart te zetten dan eBay in Nederland deed.

Daags na Sinterklaas gaat de eerste veiling van start op Vault79.com (“vault seven-nine”). Welk object er onder de veilinghamer komt, is nog niet bekend. Maar het is een soort merk in de categorie Chloé, Mulberry, Hogan, Fendi, Céline, Marc Jacobs en Balenciaga. “We beginnen met een beperkt aantal veilingen per dag. Hoe groter het aantal gebruikers wordt, hoe meer veilingen we houden”, aldus bedenkster en directeur Helene Ekkers.

Ekkers werkte tot voor kort bij PGGM Investments waar ze zich verdiepte in het modesegment op de online consumentenmarkt. Daar deed ze haar enthousiasme voor het onderwerp op en vond instemming bij Michiel Muller en Marc Schröder, bekend van Tango en Route Mobiel, die daarom participeerden.

Muller en Schröder investeerden eerder in het Nederlandse mode-initiatief Fashiolista.

Ekkers: “Vault79 is anders dan eBay omdat wij luxe, begerenswaardige producten in beperkte hoeveelheden tegen aantrekkelijke prijzen verkopen. Bij eBay zie je overwegend zaken die in principe overal verkrijgbaar zijn en dus weinig exclusief zijn.”

Het veilingbedrijf verkoopt nieuwe maar off season producten die het betrekt van de inkopers van bedrijven als Vente Privée of Gilt Groupe. Daarnaast doe het direct zaken met de merken zelf. “Zij beginnen steeds bekender te worden met dit model en zien mogelijkheden ervan goed in.”

Vault79 gaat over elf dagen van start in Nederland, maar heeft de ambitie om in vrij korte tijd naar het buitenland te expanderen. “Dit model past ook goed in andere landen. We bouwen in Nederland eerst een user en supplier base op, die moeten hand in hand gaan, en gaan dan op enig moment in het buitenland van start. Dat kan al binnen twee maanden zijn of pas na zes maanden.”

De fulfillment van de orders doet Vault79 eerst zelf, met de intentie dat op een later moment uit te besteden aan een externe expert.

De doelgroep bestaat uit vrouwen van achtien tot vijftig jaar met een interesse voor fashion. Die worden benaderd via viraal georiënteerde communicatie, ondersteund door socialmediakanalen en online marketing.

Foto: Ejja Pahlevi (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond