Deel dit artikel
-

V&D ziet online met 250 procent groeien

Warenhuis V&D heeft in 2010 online de omzet zien groeien met 250 procent, in vergelijking met 2009. Ook de conversie is ‘aanzienlijk’ gestegen.

Exacte cijfers worden niet vrijgegeven, maar het zou, als het aan V&D ligt, rond de 100 miljoen euro kunnen liggen. De baas van V&D, Marc MecKeon, liet vorig jaar optimistisch weten dat het digitale filiaal van V&D dit jaar toch echt voor 100 miljoen euro om zou zetten.

V&D timmert hard aan de virtuele weg. Het komend jaar worden meerdere flash sales gehouden om meer bezoek naar de site te lokken en digitale klantprofielen te verwerven.

Twee jaar geleden lanceerde V&D zijn webwinkel voorzichtig. De webwinkel stond in juli qua omzet op nummer 25, gekeken naar alle 62 filialen.

De afgelopen week zorgde het koude weer voor een verviervoudiging van de online omzet. Vooral tussen 16 december en 19 december lag er een piek in het koopgedrag. Vooral de winteraccessoires waren populair.

Deel dit bericht

5 Reacties

Vincent

Lees anders je eigen artikel uit 2009 nog even door…

Pim

Hoe moeilijk is het om met 250% te groeien als je in 2009 nog vrijwel niets deed 🙂

Vince

Als de schrijver het artikel uit 2009 -waar ze naar verwijst- even zou lezen dan kan ze bovenstaande tekst aanpassen naar 100 miljoen in 2014. Detail misschien?

Pim

Het valt mij steeds vaker op dat flashy cijfers, van flashy bedrijven, gewoon de media halen. Ongeacht of ze nou kloppen of niet.  Vaak is e.e.a. niet eens te controleren. Maar als het groots klinkt (250% groei, 100 miljoen omzet) dan trekt het de aandacht en word je vernoemd!

Sjouke

Flashy cijfers en verkeerd gebracht want volgens mij heeft Vincent gelijk. 100 miljoen in 2014.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond