Deel dit artikel
-

V&D-warenhuis online van de baan

De plannen voor een V&D-warenhuis online zijn van de baan. Dat zegt Ronald van Zetten, die samen met zakenman Roland Kahn en investeerder Jaco Scheffers vorig jaar alle merkrechten van het failliete warenhuis opkocht.

Al gauw bleek dat de ICT van V&D ‘zo gammel was als maar kon’, aldus van Zetten vandaag in De Telegraaf. Pogingen om het platform te vernieuwen, zijn mislukt.

Na een gedegen onderzoek en veel gesprekken met leveranciers is besloten om helemaal opnieuw te beginnen. Er is een innovatieve app met een platform in de maak dat halverwege dit jaar wordt gelanceerd.

Maar daar past de naam V&D niet meer bij. V&D heeft wel een enorme naamsbekendheid, erkent Van Zetten. ‘Iedereen heeft er een gevoel bij, maar het is niet echt de naam van een moderne start-up.’

Deel dit bericht

7 Reacties

Jeroen Bos - Ecommerce Result

Als je de huidige IT leveranciers vraagt om een oplossing, dan krijg je ook een antwoord ” uit de ouwe doos”. Een high performance oplossing hoeft niet duur te zijn. Kwestie van de juiste inzichten……

van Deurzen

Hmmmm wat moet je nou met een opmerking als ICT van V&D “zo gammel was als maar kon”… Laatste setup zoals ik hier las op Emerce was een Demandware setup, daarvoor werkten ze met Hybris. Waarbij de oplossing vooral ook gekoppeld was bovenop SAP. Volgens mij is het dan gammel doordat weet ik het wat aan backend allemaal mist, en dat je dan niet een fatsoenlijke beoordeling kunt geven op hoe de ICT is.

Punt 2: ICT… wat is hier de ICT. Ik ga al uit van de online omgeving, maar dat is niet perse ICT….

Jasper

Denk dat ze hiermee een fout maken. V&D was een ongelofelijk sterk merk dat een toch ietwat log en ouderwets warenhuis eenvoudig door wist te trekken, tot op het punt waar het vernietigd werd door Sun Capitol.
Nu zijn ze gewoon weer een nieuwe webwinkel (waar er al best wat van zijn), terwijl de naam V&D nog bij mensen enorm positief werkt, gegarandeerd komt half Nederland wel ff een kijkje nemen. En als je dan zorgt dat er een hele goeie, moderne website staat (die behalve de plaatsing in de markt qua prijzen natuurlijk helemaal niets met het oude V&D te maken hoeft te hebben) bouw je enorm snel klandizie en bekendheid op.
Een nieuwe webwinkel verliest het in het begin dik tegen Bol.com, Zalando en talloze andere bekende namen, en het is maar zeer de vraag of je daar ooit tussen komt.
V&D heeft als naam echter een stap voor op al die andere websites, dan plaats je jezelf meteen tussen de bol.com’s en Wehkamp’s. En als je echt een goed en nieuw product hebt ga je daar ook niet meer weg.
Al met al mijns inziens een onbegrijpelijk domme keuze…

jan - janjanseadvies

@Jasper, volgens mij heb je gelijk. En IT is alleen maar wat je ervan vraagt.

van Deurzen

op vd.nl kun je de fout al lezen… het moet iets anders worden… terwijl je juist je oude publiek zou moeten willen terugwinnen en daaruit een prima omzet zou kunnen behalen. Vernieuwen doe je daarna stap voor stap.. De tekst van de website:

“V&D Concepthouse is het nieuwe platform voor jonge ondernemers met ideeën, waar concepten en merken een springplank naar de toekomst vinden. Het platform wordt gefaciliteerd in een solide retailomgeving. V&D Concepthouse is niet de terugkeer van het warenhuis of de webshop, maar een ommekeer. Een nieuw initiatief dat voortbouwt op de pioniersgeest die zo veel bekende merken en retail-events heeft voortgebracht. Merken en events die een enorme waarde hebben in de retailwereld.

V&D Concepthouse werkt met jonge professionals om merken als Schoolcampus, Prijzencircus, en modelabels als Liv, Soho en Frendz nieuwe vaart en energie te geven, met nadruk op online. In 2017 gaat het beginnen.

De pioniersgeest van toen, gecombineerd met de bouwers & makers van nu. Dat is V&D Concepthouse.”

Maurice

Eerst een merknaam kopen en vervolgens toch maar niets meedoen. Ik blijf het een merkwaardige 🙂 beslissing vinden van mensen met een dergelijke achtergrond.

Maurice

Vreemd inderdaad. Wat heeft de merknaam van doen met de oude ICT van V&D? Niet de ICt is gammel, maar bovenstaande argumentatie in het artikel 🙂

Je hebt de backend toch niet nodig om een nieuwe merk te bouwen? Wat één van de reageerders hierboven al terecht zegt: met de merknaam V&D ga je bewust op zoek naar de ‘oude’ klanten. Had best een succes kunnen worden hoor.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond