Deel dit artikel
-

Vergelijk.nl voegt aanbod offline winkels toe

Vergelijk.nl breidt zijn online aanbod uit door producten, prijzen en beschikbaarheid van assortiment uit offline winkels op te nemen. “Veel winkeliers hebben hier behoefte aan”, zegt directeur Ben Kerkhof.

“Ketens als MediaMarkt, Scheer & Foppen, Coolblue en Expert zijn hier enthousiast over. Ze voelen zich gehoord omdat wij de behoefte van de klant nu echt centraal stellen op een manier waar ook de winkelier van profiteert.”

Vandaag gaat wordt het zoekdomein van Vergelijk.nl uitgebreid richting de offline wereld. “Uit eigen onderzoek weten we dat meer dan de helft van onze gebruikers online vergelijkt maar toch in een stenen winkel koopt.” Tezamen met de nieuwe, responsive website en het offline assortiment wordt deze grote groep consumenten nu op de wenken bediend.

Als gevolg hiervan hoopt Kerkhof meer publiek naar de winkelstraten te kunnen sturen. Dat is geen concurrentie voor de webshops die zijn platform gebruiken, want ongeveer de helft van zijn klanten heeft ook een fysieke winkel.

Kleine, lokale winkels zonder webshop kunnen zich toch laten opnemen op de vergelijkingssite. In dat geval betrekt Vergelijk.nl productinformatie van de dealer, maar kan geen data geven over de prijs en beschikbaarheid.

Is het al mogelijk om conversies te meten van online vergelijken naar het offline kanaal? “Nee, maar daar hebben we wel een paar ideeën over die binnenkort worden getest.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond