Deel dit artikel
-

Verhagen wil Bel-me-niet-register verbeteren

Gebruikers van het Bel-me-niet-register worden beter geïnformeerd over de regels van het register. Ook wordt onderzocht of de periode waarin bedrijven met klanten mogen bellen aan een termijn kan worden gebonden. Dit schrijft minister Verhagen (Economische Zaken, Landbouw & Innovatie) in antwoord op Kamervragen.

“Ik wil in samenspraak met de beheerder verbeteringen aanbrengen in het huidige beleid”, schrijft Verhagen. Uit de evaluatie van het register van april 2012 (pdf) blijkt dat beter duidelijk gemaakt moet worden wat het zogenoemde ‘recht van verzet’ inhoudt. Dit is de mogelijkheid voor de klant om zich te verzetten tegen het gebruik van zijn telefoonnummer.

Een tweede pijnpunt dat uit de evaluatie naar voren komt, is gebeld worden door een bedrijf of organisatie waarmee al langere tijd geen contact meer is geweest. Verhagen wil daarom bekijken of het mogelijk is om hieraan een termijn te verbinden.

Het Bel-me-niet-register is ingesteld om te voorkomen dat mensen ongevraagde (verkoop)telefoontjes ontvangen. Sinds de invoering van het register hebben meer dan 6,9 miljoen mensen hun nummer laten blokkeren voor ongevraagde (verkoop)telefoontjes (telemarketing).

Deel dit bericht

1 Reactie

Edwin Vlems

Prachtig initiatief, we hoeven mensen gelukkig helemaal niet meer lastig te vallen:
http://metaalmarketing.wordpress.com/2012/05/29/telemarketing-allemaal-tegelijk-krijsen/

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond