Deel dit artikel
-

Veronica en Sanoma samen in digitale exploitatie tv-gidsen

Veronica Magazine, NU.nl en TVgids.nl bundelen hun gezamenlijk bereik op het web en mobiele apps richting tv-adverteerders.

Morgen gaan de drie partijen met een nieuw propositie de advertentiemarkt op om adverteerders te werven. In plaats van dat de partijen los van elkaar dezelfde marktpartijen blijven benaderen, gaan ze dat gezamenlijk doen. Het cumulatief bereik van de sites en apps ligt rond de vier miljoen Nederlandse online consumenten.

“We realiseerden allen dat we de schaal moesten vergroten om, zeker aan tv-adverteerders, een interessante propositie neer te zetten vanuit de secondscreengedachte”, zegt Bart Zoetmulder van Veronica Publishers. “Aan de voorkant van de afzonderlijke titels hebben we niets met elkaar te maken, aan de achterkant gaat het voor de adverteerder om één aanbod.”

De drie partijen bieden ieder dezelfde reclameformaten op hun sites en hun respectievelijke apps. Dat zijn IAB-formaten, maar ook eigen formaten. “Die zijn groot, hebben een grote impact op wie ze zien en een hoge mate van interactie. We richten ons overwegend op branding. Adverteerders kunnen targeten op zender, programmaniveau en genre.”

De partijen positioneren hun aanbod net onder premium inkopen. Aan de achterkant zijn ze allen aangesloten op Sanoma Adapt voor de ‘backfill’.

TVgids.nl is van Bindinc, het voormalige Programmabladen AKN, maar de digitale exploitatie daarvan is in handen van Sanoma.

Foto: Kevin Krejci (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Marloes Hilckmann

PS: Alle formaten van deze nieuwe propositie van Veronica Uitgeverij B.V. zijn hier te vinden http://www.veronicauitgeverij.nl/vu_kanalen/unieke-bundeling-van-3-tv-gidsen/

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond