Deel dit artikel
-

Verzekeraar a.s.r. zet data-analyse in voor klantverbetering

Verzekeraar a.s.r. gaat kennis van het Citizen Data Lab (Hogeschool Amsterdam) op het gebied van data-analyse inzetten om de klantbeleving te verbeteren. Hiervoor tekenden beide partijen onlangs een samenwerkingscontract.

Met behulp van het onderzoek van de studenten van het Citizen Data Lab worden nieuwe inzichten verkregen van maatschappelijk relevante gespreksthema’s. Daarmee hoopt a.s.r.  zijn diensten beter aan de huidige behoeften van de klant aan te kunnen passen.

Studenten van het Citizen Data Lab gaan elk kwartaal een project verzorgen op het gebied van Citizen Empowerment voor a.s.r. Citizen Empowerment is het onderzoeksthema van het Citizen Data Lab en gaat over het creëren van inzichten over mensen. Dit gebeurt bijvoorbeeld met behulp van datamining en diepte-interviews. Het kan dan gaan om klanten van een bedrijf, maar ook om inwoners van een stedelijke omgeving.

De projecten die uit de samenwerking voortkomen zijn divers. Zo doen studenten van het Citizen Data Lab elk kwartaal rond het thema Citizen Empowerment met a.s.r een project.  Onderzoekers delen hun kennis op het gebied van data-analyse in workshops. Recent leverde het Citizen Data Lab al een lichtobject op, waarmee a.s.r. intern de klantervaring (op basis van de Net Promotor Score) voor alle medewerkers zichtbaar maakt.

Het Citizen Data Lab is onderdeel van het Amsterdam Creative Industries Network en verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond