Deel dit artikel
-

‘Verzekeraars op vakantie in innovatieland’

Veel verzekeraars nemen de complexiteit van innovativiteit niet serieus. Dat vindt Elias Hassing, informatiemanager bij VIVAT, die voor zijn MBA een afstudeeronderzoek deed naar het onderwerp.

Ingrijpende organisatorische maatregelen om innovatiever te worden, blijven uit, waarschuwt Hassing.

Hassing sprak met veertien organisaties in de verzekeringsbranche. Zij onderkennen allemaal het belang van innovatie, maar blijven vaak toch hangen in een situatie met weinig innovatieve resultaten.

De kopgroep heeft onder meer een sterke verbinding tussen strategie en innovatie. Deze groep verzekeraars gebruikt innovatie om de bestaande organisatie missiegedreven te transformeren. Zij hebben daarbij steevast innovatiedoelen voor de korte-, middel- en lange termijn. Daarnaast zorgen ze voor een innovatieve cultuur door van verandering de norm te maken en verantwoordelijkheden voor innovatie te beleggen.

Veel verzekeraars zijn slechts op vakantie in innovatieland, zegt Hassing. Ze kijken wat rond bij start-ups en accelerator programma’s, maar halen daar nauwelijks waarde uit.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond