Deel dit artikel
-

VICE start Edition, label influencermarketing in Nederland

VICE Digital lanceert een nieuw label op de Nederlandse adverteerdersmarkt: Edition. Daarmee brengt het invloedrijke muzikanten, artiesten, acteurs en social publishers in contact met merken om samen gecoördineerd reclameverhalen te verspreiden.

Edition breidt hiermee zijn activiteiten uit van Engeland naar Nederland. Het richt zich op de jongere doelgroep, voornamelijk met videoproducties. De thema’s passen bij VICE’ eigen eigen digitale kanalen, zoals muziek, entertainment, fashion en food.

De uitgever laat per e-mail weten: “In Nederland heeft Edition inmiddels al verschillende projecten uitgevoerd, waaronder een samenwerking tussen Freddy Tratlehner en Oreo, Yara Michels en Lipton en een fashion campagne voor UGG.”

Peter Meere, General Manager Partnerships Benelux: “We gaan investeren in analyse en meetbaarheid van impact bij campagnes om zo adverteerders nog beter te kunnen bedienen.”

Andere influencermarketingbureaus profileren zich meer als netwerken met contacten met en ingangen naar honderden tot duizenden social influencers en hebben inmiddels enkele jaren ervaring op dit front.

Foto: wojtek kogut (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond