Deel dit artikel
-

Een op vijf bedrijven voert analyses op Big Data uit

Een op de vijf Nederlandse bedrijf voerde in 2015 analyses uit op Big Data. De helft van deze bedrijven liet ten minste een deel van dit werk uitvoeren door een ander bedrijf, zo meldt CBS.

Big Data analyse is het gebruik van technieken en software om vaak grote en ongestructureerde gegevensbestanden te analyseren. Enerzijds gaat het daarbij om eigen datasets, afkomstig van bijvoorbeeld apparaten of sensoren van het bedrijf. Een op de elf bedrijven analyseert deze. Anderzijds voeren bedrijven ook analyses uit op bronnen buiten het eigen bedrijf, zoals sociale media (10 procent van de bedrijven).

Vooral in de informatie- en communicatiesector analyseren veel bedrijven Big Data: bijna een op de drie. Bij telecombedrijven is het aandeel zelfs 44 procent. Bedrijven in de telecommunicatiesector beschikken over grote hoeveelheden eigen data, en 30 procent van hen voert daarop analyses uit.

Ook veel verzekeraars analyseren hun eigen data. Van de reisbureaus voeren drie op de tien Big Data-analyses uit. Zij gebruiken vooral sociale media als bron. De transportsector richt zich vooral op big data over geografische locaties.

Deel dit bericht

1 Reactie

Wil Houtzager

We gaan al veel verder daarin. Dankzij semantische analyse zijn we met Behaviour & Performance Analysis al in staat om op basis van de digitale communicatie (email, digitale documenten, sociale media) klant- en medewerkersgedrag te voorspellen. Door zichtbaar te maken hoe het gedrag van klanten en medewerkers van organisaties zich tot elkaar verhouden, kunnen de prestaties van organisaties aanzienlijk worden verbeterd. Tot tevredenheid van klanten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond