Deel dit artikel
-

Virtuele reclameborden bij oefeninterland

De oefeninterland afgelopen week van Oranje tegen Engeland stond natuurlijk vooral in het teken van de Nederlandse overwinning, en geen kijker viel het op: voor het eerst waren er virtuele reclameborden.

Nadeel van de reclameborden langs het veld bij interlands is natuurlijk dat ze doorgaans alleen gericht zijn op het land waar de wedstrijd wordt gespeeld, ook als het in andere delen van de wereld wordt uitgezonden. Maar bij de oefeninterland in het Wembley stadion tussen Nederland en Engeland was er iets anders aan de hand: de kijker zag vooral ‘eigen reclames’.

Aziatische kijkers zagen bijvoorbeeld (vooral bij herhaalde shots in slow motion) advertenties voor Indovision, Garuda Indonesia en Astro, en Nederlandse kijkers vooral bordreclame van ING, Pricewaterhouse Coopers en de Staatsloterij. Maar in het Wembley Stadion, waar de wedstrijd werd gehouden, waren sommige van deze advertenties niet te zien. Productiebedrijf Input Media vulde de borden elektronisch in.

De technologie is niet nieuw: Fox Sport Net gebruikt virtuele advertentieborden al langer.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

7 Reacties

René

Ha, ha, mijn vrouw had dit natuurlijk wel door. Die ziet namelijk hele andere dingen dan ik tijdens zo’n wedstrijd!

Marcel Debets

Uit het originele artikel begrijp ik juist dat de reclames in het stadion ook op tv in Nederland en Engeland te zien waren. Alleen kijkers buiten Europa en via internet zagen de virutele Aziatische reclames:
“For those of us who watched the game on television or the Internet outside of Netherlands and the United Kingdom, we would have seen several different adverts on the boards that were set next to the sidelines. Astute observers would have noticed that the ads were for Asian companies (..) But those watching the game either in the stadium or on UK or Dutch TV would have seen ads for ING, PriceWaterHouse Coopers, Dutch State Lottery, etcetera.”

Arne

Haha ja was mij ook niet opgevallen. Mooi systeem wel. Voor de adverteerders dan 🙂

Harmen

Mij viel het wel op, vond al dat er verdacht veel Nederlandse reclames waren voor een wedstrijd in Engeland……

pwc, ing, enz.

Marcel Debets

@Harmen, klik eens door naar het originele artikel. Die NL reclames waren gewoon in het stadion te zien.

Redactie Emerce

De formulering in de derde alinea was ietwat onduidelijk, is aangepast.

John

regio targeten op TV, mogelijkheden gaan vooruit.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond