Vodafone begint nieuw belmerk Hollands Nieuwe

hollandsnieuwe
Pagina tools
NIEUWS - 04 januari 2011 10:31

Vodafone lanceert vandaag het belmerk Hollands Nieuwe. De aanbieder hoopt binnen een jaar 100.000 klanten te verwelkomen. De focus van het aanbod ligt vooral op telefonie en sms en in mindere mate op mobiel internetten.

Vanochtend lanceerde Vodafone het bedrijf Hollands Nieuwe, een volle dochter die onder leiding staat van Ramon van Velzen. Van Velzen verkocht drie jaar geleden zijn direct sales-bedrijf Traders aan de mobiele aanbieder uit Maastricht.

De nieuwe onderneming en diens 10 man personeel zijn op Schiphol-Rijk gevestigd. De helpdesk wordt beheerd door 2Contact.

Gisteren werd bekend dat Vodafone nog een mobiele aanbieder begint een dezer dagen. Daarbij gaat het ook om een apart bedrijf, maar dan wel in samenwerking met RTL Nederland. De leiding is in handen van Frank Meijer van RTL. Zijn nog naamloze mobiele aanbieder richt zich op vrouwen tussen de 20 en 40 jaar die intensief mobiel internetten op sociale netwerken.

De Hollands Nieuwe-woordvoerster: “We richten ons op de kritische prijsbewuste consument en verkopen enkel SIM-kaarten, geen telefoons. We kunnen zelf beslissen en hebben eigen doelstellingen. Het doel is om in het eerste jaar 100.000 klanten te werven via de webshop”. Wanneer Vodafone de onderneming als flop beschouwt, is niet bekend. “Daar hebben we het niet over gehad. Komt tijd, komt raad”.

Klanten van de mobiele aanbieder krijgen opties om de grenzen van hun belbundel niet onverwacht te overschrijden en dus onverwachte kosten te voorkomen. De positionering draait vooral om bel- en sms-tarieven en minder om mobiel internet. Op groepsniveau in Europa zet Vodafone daarentegen wel bijna even veel om met sms als met mobiel dataverkeer.   

Ben Woldring van vergelijkingssite Bellen.com: "Het unieke aan deze propositie is dat het SIM-only is waarbij het tarief per minuut behoorlijk laag is. Bovendien betalen abonnees buiten de belbundel dezelfde tarieven als binnen de bundel. Overigens ontvangt men een sms met een waarschuwing wanneer er nog maar 3 euro in de bundel zit. Zodra die op nul staat, gaan óf alle uitgaande lijnen dicht óf vindt een vooraf ingestelde automatische opwaardering plaats”.

Reclame maakt het nieuwe bedrijf met commercials op televisie. Tachtig procent van het mediabudget wordt uitgegeven aan online marketing- en verkoopactiviteiten.

Vodafone positioneert de nieuwe dochter in het gremium met bedrijven als Telfort, Simpel, Simyo en Ben. “Het merk Vodafone zelf is breed. Je ziet echter steeds meer niches ontstaan. Met Hollands Nieuwe kunnen we deze niches gericht benaderen”.

Reacties op "Vodafone begint nieuw belmerk Hollands Nieuwe"

Er zijn tot nu toe 25 reacties geplaatst. Reageer ook!

Bij (nieuwe) merken vindt ik het altijd belangrijk dat er – zeker door een redactie – gelet wordt op de schrijfwijze. Gedurende dit hele artikel wordt het nieuwe Vodafone merk geschreven als 'Hollands Nieuwe' terwijl zij zelf 'hollandsnieuwe' gebruiken. Dus 1 woord, en geen hoofdletter(s). Wellicht wel zo netjes om op te letten.

Erg nieuw en zeker niet klantvriendelijk.

Ik heb 2 weken geleden een abonnement via internet bij hollandsnieuwe afgesloten.
Dit met nummerbehoud omdat mjn huidige aonnemnet per 18-2-2011 (bij een andere provider) afloopt.
Netjes betaald, en gewacht.
Nu wacht ik nog steeds op mijn sim-kaart.
Bedrijf is alleen via mail te bereiken. Trouwens ook erg moeilijk om op hun site te vinden.
Inloggen kan ik niet.
Ik heb nooit de mogelijkheid gehad om zelfs maar mijn wachtwoord door te geven.
Bellen al helemaal niet want op hun site is geen enkel telefoonnummer te vinden. (erg ( lees als zeer)
klant-ontvriendelijk).

Dit bedrijf wenst mij om nog onduidelijke redenen niet terug te bellen ondanks herhaardelijk verzoek via email.

Kortom, geld kwijt en nooit meer Vodafone-hollandsnieuwe.

Wat een vergissing van mij!!! Heb nu drie dagen HN en heb al twee dagen problemen.KAN NIET BELLEN OF GEBELD WORDEN.
Contact HN enkel per mail en zij hebben niet eens het fatsoen om terug te mailen. En als je een antwoord krijgt dan is dit ook nog een dom antwoord waar je niets mee kan.
Dan moet je weer mailen en weer een dag wachten op antwoord.
Mensen….niet aan beginnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het is toch van de gekke dat een oplichtersclub openlijk en bloot via alle media kan adverteren zonder aangepakt te worden als ze niet aan normale voorwaarden voldoen (bereikbaarheid om maar iets te noemen).
Je moet in Nederland aan ik weet niet wat voor eisen voldoen bij elke aktiviteit die je opzet maar deze lui kunnen zo maar hun gang gaan.
Ik heb 19,E. overgemaakt als eerste aanbetaling en niks ontvangen of gehoord van deze boevenbende.
Twee brieven gestuurd waarvan een aangetekend zonder antwoord te krijgen!!!
Verbaasd me niet dat het een dochter heet te zijn van
Vodafone want daar kan ik ook wel wat over zeggen wat betreft fatsoen.

Heb nu een paar maanden een abonnement. Bereikbaarheid was bij de aanvraag slecht. Ga ervan uit dat het opstartproblemen zijn. Gebruik ervan (telefoon en sms) ideaal. Word nu tenminste geconfronteerd met mijn belgedrag. Geen torenhoge rekeningen meer. Geen geld, geen beltegoed! Kan nog wel gebeld worden. En iedereen kan bijstorten.

Let op!: De klanten service van hollands nieuwe is wel erg beperkt: er is alleen een web formulier, geen enkel telefoonnummer dat je kunt bellen… hollands nieuwe moet contact met jou opnemen, ze beloven binnen 2 werkdagen maar ik wacht nu 1 week en heb ze al 2x gevraagd te mailen of te bellen…

Mijn vraag gaat over mobiel internet: de dekking met mijn vorige T-Mobile abonnement was echt zo veel beter, met hollands nieuwe heb ik vaak alleen GPRS of zelfs helemaal niets (ik heb een iphone die bij T-Mobile meestal 3G dekking had, ik dacht dat het Vodafone netwerk even goed zou zijn maar ik denk dat hollands nieuwe op super lage prioriteit voor gebruik van mobiel internet staat ofzo… Ja het is goedkoop, maar als het niet werkt heb je daar ook niets aan… Ik heb spijt en wil terug!!!….

Ik heb Hollandsnieuwe al een hele tijd en heb nog geen enkele klacht! Bevalt mij echt prima en wil niks anders meer!!

Mijn vrouw en ik hebben nu een maand of vijf allebei een hollandsnieuwe abonnement en zijn heel tevreden. We genieten vooral van – buiten de bundel – bellen tegen hetzelfde tarief.
We hebben één dag geen bereik gehad: maar dat is me ook al eens overkomen bij de KPN, Telfort en de rest…

Ik heb sinds ongeveer 3 maanden een abonnement en ben zeer tevreden. moet wel zeggen dat ik geen smartphone heb en me behelp met email op een nokia.

Ben zeer tevreden over hollandsnieuwe, zeker wat de tarieven en het netwerk betreft. In het begin inderdaad wat probleempjes gehad met de bereikbaarheid van de klantenservice, maar dat is inmiddels achter de rug. Heb nog twee familieleden over helpen stappen met nummerbehoud, wat geheel vlekkeloos verliep.

Jolande R. 7 dec, 2011 - 8:52

Ben tevreden over de belkosten. Erg duidelijk en voordelig. Echter, de bereikbaarheid is vreselijk slecht, en de informatievoorziening ook. Op dit moment heb ik weer eens geen bereik. Ik moet mijn huisarts bellen, maar kan dus niets beginnen. Wat ik zo slecht vind is dat hollandsnieuwe niets op de site vermeld over de aard en duur van de storing. Zo weet je niet waar je aan toe bent. En bellen hierover kan ik dus niet…………….Jammer!!!!!!!!

Via een aanbieding in de ANWB Kampioen overgestapt naar hollandsnieuwe. Heb daarbij een HTC Wildfire S genomen. Het installeren van hollandsnieuwe is moeilijk ,als je wil internetten. Daarnaast is de klantvriendelijkheid bijzonderg slecht. Alleen per me-mail bereikbaar. Wacht twee dagen op telefoon. Zal ze een klachtenbrief sturen, mogelijk dat dat helpt.

Het werkt naar tevredenheid. Geen gedoe, het doet het gewoon. Je saldo makkelijk te bekijken. Enige kennis van de mobiel verkeer is gewenst. Wil en kun je niet veel, neem dan een ander, maar welke? Nummerbehoud ging naar wens, eigenlijk geen enkele klacht te melden. Goed en niet duur.

Edwin Haine 4 jan, 2012 - 10:17

Ben per 2-1 gemigreerd naar HN, met nummer behoud. Althans zo is overeengekomen. Nu blijkt mijn nummer aan iemand anders zijn contract te hangen en andersom. In tegenstelling tot de snelle afhandeling bij aanvraag. Blijft mailbox nu leeg!! Ook heb ik geen internet terwijl er wel voor betaald is. Gevalletje wanprestatie tot nu toe. Opletten dus!!

Ik heb sinds vorige week een mobiel van hollandsnieuwe.
Alles keurig afgeleverd .Doet het ook prima alleen geen internetverbinding ? Op alle papieren staat vodafone. dus die gebeld , maar moet inderdaad een mail sturen naar hllandsnieuwe. zij weten het mailadres niet. Je kunt niet bellen. Erg slecht. Kan ook nergens vinden waar ik naar toe moet mailen ????? Is er iemand die mij dit mailadres kan geven ??

Graag had ik bij Vodafone te willen blijven maar zij komen voor mij te duur uit voor 200 bel/sms en 500 Mb voor mijn telefoon.
Nu zou ik wel over willen stappen naar hollandsenieuwe maar de recenties zijn verre van bemoedigend , dus wat moet ik doen??

Sinds een maand van Ben overgestapt naar Hollandse nieuwe vanwege gunstig abonnement en nieuw Samsung galaxy
toestel. Mijn telefoon (SIM) heeft regelmatig geen verbinding en al helemaal geen internet via GPRS.
ben hier niet blij mee.

Heb nu shop al 7 dagen geen internet en geen sms , verkeer belle kan.sinds 2 dagen wel , moet bereikbaar zijn voor me.werk probeer vodafone te bereiken ,is niet mogelijk
Mag wel betalen bij hi nooit problemen.gehad wat voor stappen kan. Ik nemen?

heb al 2 weken me
simkaart maar nog geen telefoon ontvangen

zo… ben ik even blij dat ik deze reacties gelezen heb.. Voor mij géén hollandsnieuwe…
K was er bijna ingetrapt…

HN is telefonisch slecht te bereiken, email wordt gewoon niet beantwoord. Betalingen zijn onduidelijk, gaat via via. Hele slechte service

ik heb net een telefoon besteld waar van de profider hollandse nieuwe is. zelf heb ik een vodafone kaartje. maar deze telefoon die ik heb besteld is niet simlock vrij, maar omdat hollandse nieuwe onder vodafone valt, weet iemand dan ook of mijn vodafone kaartje dan ook in die telefoon kan?

ik heb sinds juli 2011 een Hn simonly. Het bevalt mij zogoed dat ik nu een 2de simkaart heb besteld. Bellen/sms´en en Internetten gaat prima, nooit een probleem ondervonden. Ben erg tevreden. Tevens een prima dekking, geldt ook voor internet. De kosten zijn erg laag. Raad een ieder aan om met ogendicht in Zee met Hn te gaan.

Ik heb sinds een paar dagen mijn Galaxy S3 mini binnen gekregen. Deze heb ik besteld via http://www.belkostenwijzer.nl/Telecom-nieuws/hollands-nieuwe-actie-samsung-galaxy-s3-mini/ . Ik ben zeer tevreden over hollands nieuwe tot nu toe! Goed bereik en snel internet. Ik vind het idee ook echt enorm handig dat ik een belplafond heb. Als dit over een maand nog zo goed werkt neem ik het ook voor mij kinderen! Daar is het super voor!

Reactie plaatsen

Whitepapers

Meer whitepapers