Deel dit artikel
-

Vodafone kiest de aanval op vaste markt

Vodafone is begonnen met het leveren van Triple Play (tv, internet en telefonie) via het DSL netwerk van KPN. Het telecombedrijf deed dat al eerder via glasvezel.

Vanaf deze week gaat het bedrijf adverteren in de landelijke media. ‘En dat betekent iets voor ons merk’, schrijft CEO Rob Shuter van Vodafone. ‘Waar je Vodafone voorheen tegenkwam als mobiele operator, zul je ons ook steeds meer zien als aanbieder van vaste diensten.’

Vodafone Thuis biedt 25 HD zenders en ook standaard Programma Gemist-diensten tot 10 dagen terug.

De ambities gaan verder. Vodafone wil uiteindelijk eigen apparatuur in wijkverdeelcentra gaan plaatsen, zodat het zelf klanten kan bedienen. Shuter: ‘Hoewel kabel, DSL en glasvezel de komende 5 tot 10 jaar naar verwachting naast elkaar zullen blijven bestaan, wordt glasvezel algemeen gezien als de technologie van de toekomst. Helaas zien we nu al dat de investeringsfocus verlegd wordt van glasvezel naar het upgraden van het oude kopernetwerk.’

En dus is het broodnodig dat de markt voor vaste telecomdiensten een flinke opfrisser krijgt. ‘En snel ook. Hoog tijd voor een aanbieder die de aanval kiest en dingen ook echt anders kan doen.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond