Deel dit artikel
-

‘Vodafone slechtste klachtenoplosser’

Het afgelopen jaar klaagden Nederlanders bij de site Klacht.nl het meest over mobiele telefonie aanbieders, koeriers- en postbedrijven en supermarkten. Van de bijna 100.000 klachten die binnen kwamen, gingen er 4.288 over de mobiele telefonie sector. Dit blijkt uit het jaarlijkse rapport van de site.

Met een oplospercentage van slechts 4 procent is Vodafone binnen de telecomsector volgens Klacht.nl de slechtste klachtenoplosser van het jaar. Het telecombedrijf laat weten dat het sinds april niet samenwerkt met Klacht.nl. Klanten moeten zich rechtstreeks wenden tot de klantenservice.

Post.nl is als grootste verliezer uit de bus gekomen binnen de categorie ‘Koeriersbedrijven en Post ‘ met een oplospercentage van nog geen 1 procent.

Albert Heijn heeft met een oplospercentage van 0 procent de minste oplossingen bewerkstelligd van alle Nederlandse supermarkten binnen die categorie. Ziggo, Samsung, betaaldienst Worldpay en couponsite Actievandedag.nl scoorden eveneens slecht.

De beste klachtoplossers van het afgelopen jaar zijn onder andere Youfone, Jumbo, Bol.com, FBTO en ING.

 

Deel dit bericht

3 Reacties

Kees Toel

Slecht bericht.. ‘wij van WC-eend’: het is niet zo dat Vodafone slechts 4% van haar klachten oplost, maar dat 4% van de klachten worden opgelost die via klacht.nl worden gemeld. Het persbericht zou mogelijk beter worden herschreven naar: klacht.nl wordt door grote bedrijven niet gezien als serieus communicatie/klachten kanaal.

Jeroen

Kees geeft exact aan wat er mis is met het artikel. Er wordt een conclusie getrokken die wellicht feitelijk onjuist is. De kans is zelfs groot dat iedereen met een klant begint met zijn klacht in te dienen bij de telefoonmaatschappij zelf. Een ieder die geen gelijk krijgt of nog steeds ontevreden is dient deze klacht alsnog in via klacht.nl Of een telecombedrijf nu 4 of 40% oplost, het gaat ook om het aantal klachten per telecomaanbieder. De kans is groot dat vodafoon zijn klachten al afgehandeld heeft via de reguliere kanalen en dat er niet of nauwelijks wordt gereageerd op klachten, die zijn eerder al behandeld hebben via de reguliere kanalen.

Piet

Klacht.nl handelt namens consumenten klachten af, en constateert op basis van de statistieken wie die klachten al dan niet hebben opgelost. Meer is het inderdaad niet, maar wel een soort indicatie, want de bedrijven zelf gaan dit soort informatie (als ze het al hebben) nooit naar buiten brengen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond