Deel dit artikel
-

Vogue verkoopt record aantal advertenties

Crisis in tijdschriftenland? Dalende oplages en weglopende adverteerders vanwege internet en mobiel? Niet bij Vogue. Het septembernummer van de Britse editie, sinds gisteren in de winkel, heeft sinds 2008 nog nooit zo vol met advertenties gestaan.

Het modeblad van uitgeverij Condé Nast ziet zijn advertentieomzet nu jaarlijks met zes procent toenemen, en het aantal advertentiepagina’s is voor de jongste editie met twaalf uitgebreid. Adverteerders als Dolce & Gabbana, Saint Laurent, Celine, Calvin Klein, Fendi en Michael Kors hebben advertenties die dubbele pagina’s beslaan.

Merken keren terug na een lange afwezigheid, zegt uitgeefster Emily Armstrong. Adverteerders geven de voorkeur aan specifieke mediapartners en verspreiden het advertentiebudget wat minder over verschillende titels.

De commerciële activiteiten worden overigens dit najaar geïntegreerd, waarbij advertenties tegelijk worden verkocht voor het tijdschrift, de website, de tablet en mobiele edities.

Vogue UK heeft een oplage van tweehonderdduizend exemplaren. Vogue Nederland kent 63.000 gedrukte exemplaren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond