Deel dit artikel
-

Vrouwen spelen mobiele games langer en intensiever

Het beeld dat alleen mannen mobiele games spelen was al ietwat bijgesteld, maar een nieuwe studie van advertentiebedrijf Flurry geeft nog meer inzicht in het (wereldwijde) gebruik van mobiele games. Zo doen vrouwen aanzienlijk meer in-app aankopen dan mannen. Het verschil bedraagt zelfs 31 procent.

Vrouwen spelen volgens het onderzoek ook nog eens 36 procent langer mobiele games dan mannen. Mannen zijn met andere woorden eerder uitgekeken op een spel. Het beeld moet wel enigszins genuanceerd worden: bepaalde spelletjes – strategie-, sport- en actiegames – doen het uiteraard beter bij mannen nog altijd beter dan bij vrouwen. Hardcore mobiel gamen blijft een mannending.

Maar vrouwen vinden hun eigen niche binnen de mobiele games. Dat werd eens te meer duidelijk door het succes van Kim Kardashian: Hollywood. Ontwikkelaar Glu Mobile heeft in de eerste week van de beschikbaarheid van de game alleen al 1,6 miljoen dollar binnengesleept met in-app aankopen. De gemiddelde opbrengst van het eind juni gelanceerde spel bedraagt zo’n 700.000 dollar per dag. Waarmee het op dezelfde eenzame hoogte staat als bijvoorbeeld Candy Crush. Grootste verschil: de meeste spelers van Kim Kardashian: Hollywood zijn vrouwen.

Volgens Flurry, die haar onderzoek baseerde op 1,1 miljoen mobiele apparaten, zijn de bevindingen belangrijk voor adverteerders. Die zullen zich in de toekomst nog meer op vrouwen moeten richten. Het bedrijf schrijft: ‘Het lijkt er in eerste instantie op dat Miss Kardashian een nieuwe trend in mobiele gaming in gang heeft gezet, maar de opmars van vrouwelijke spelers begon al veel eerder.’

Volg al het online gaming- en entertainmentnieuws via dit kanaal.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond