Deel dit artikel
-

Walmart begint online marktplaats voor leveranciers

Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart begint een eigen advertentiemarktplaats, maar dan alleen voor zijn leveranciers. Via Walmart Exchange kunnen zij advertenties inkopen, maar ook gegevens uit onder meer sociale media raadplegen.

De nieuwe koers wordt ingezet door Wanda Young, hoofd digitaal. Zij wil dat leveranciers meer inzicht krijgen in hun marketingactiviteiten via Walmart. Het bedrijf doet een beroep op zijn digitale partner MediaVest voor de media inkoop, maar hoe het een en ander precies geregeld gaat worden blijft volgens AdAge nog duister. Zo’n tweehonderd leveranciers zijn recentelijk geïnformeerd over de plannen.

Walmart zou een eigen demand-side platform hebben ontwikkeld, maar dat krijgt een hoop toeters en bellen. WMX beperkt zich nu grotendeels tot display en zoekadvertenties, in de toekomst komen daar e-mailmarketing en mobiel bij. Rapportage wordt een belangrijk onderdeel van de marktplaats.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond