Deel dit artikel
-

Wearables, Google Glass en Big Data op Emerce conventies

Pauline van Dongen demonstreert volgende week op Mobile Convention in Amsterdam haar Wearable Solar Project. Zij wist onlangs door te dringen tot de finale van de Wearable Tech Award van het SXSW Festival in Austin, Texas met kledingstukken waarin zonnecellen zijn geïntegreerd. Een jurk en een jas kunnen twee uur voldoende energie opwekken om een iPhone volledig te kunnen opladen.

“Mensen moeten eigenlijk vooral de potentie en de mogelijkheden inzien van nieuwe technologieën. De ‘wearable technology business’ om het zo maar even te noemen, is erg breed en zal op allerlei terreinen invloed gaan uitoefenen”, vertelde Van Dongen een jaar geleden in een interview met Emerce.

Over een week worden er achter elkaar twee evenementen gehouden in de Beurs van Berlage. Op woensdag 21 mei eerst het grootste event van de Benelux op het gebied van online advertising en marketing Digital Marketing Live. Sprekers zijn onder meer Diego Planas Rego van Spotify, Josh Partridge van muziekdienst Shazam, Suzanne Ekel van Twitter, Marcel Molenaar van LinkedIn, Lennart Boorsma van Heineken en Ronald Rotteveel van Achmea.

Willem Vola van FrieslandCampina gaat in op de campage Eurosparen. Een mooi voorbeeld van Customer Loyalty waarbij in korte tijd goede resultaten worden behaald.

Een panel onder leiding van Stef Heutink (internetpeople) laat zijn licht schijnen over Big Data en privacy. Annika Sponselee (Deloitte), Ronald Rotteveel (Achmea) en Ronald Voorn (Brand & Business Architects en Hogeschool Utrecht) leggen uit dat het koppelen van data tot wederzijds voordeel kan leiden.

Naar verwachting zullen enkele duizenden marketeers naar de Beurs van Berlage komen om te netwerken en om het nieuwste over online marketing, advertising en interactive media te horen.

Mobile Convention
Het overwegend Engelstalige Mobile Convention (donderdag 22 mei) begint met een marktoverzicht van onderzoeksbureau Forrester in de persoon van analist Thomas Husson. José Antunes vertelt hoe Coca-Cola mobiele technologie inzet voor marketing en Arno Lubrun komt vertellen over Facebook.

Er zal dit jaar extra veel aandacht zijn voor wearables als Google Glass. Myrthe Geldof van UNITiD, Jonas Oijevaar van Infrostrada en Raimo van der Klein zullen het vooral gaan hebben over de nieuwe mogelijkheden van Google Glass, de slimme bril van Google die binnenkort dan toch echt geleverd zal worden. Van der Klein richtte zelfs een eigen Google Glassbedrijf Glasseffect op.

Er zijn ook speciale presentaties te volgen op het gebied van mobiele betalingen, mobiele enterprise en mobiele marketing, onder meer van bedrijven als Scoupy, ProRail, Visa, de Belangstingdienst en de Dopingautoriteit.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond