Deel dit artikel
-

Webpower neemt profielenbedrijf over

E-mailmarketingspecialist webpower heeft de Nederlandse startup Science Rockstars overgenomen. Science Rockstars legt zich toe op intelligente data-oplossingen en is mede grondlegger van persuasion profiling. Dat ziet webpower als de volgende stap in persoonlijke marketing.

Met de overname van Science Rockstars haalt webpower de technologie en kennis op het gebied van persuasion profiling (ook wel PersuasionAPI) in huis. Persuasion profiling is het in kaart brengen van de ‘overtuigingsstijl’, waar klanten meest ontvankelijk voor zijn. Van elke klant wordt geanalyseerd hoe deze reageert op de ontvangen content, waardoor de messaging naar diegene gericht aangepast worden.

Science Rockstars heeft het persuasion profiling-proces geautomatiseerd met algoritmen. Deze aanpak is in middels eigen onderzoek op de Universiteit van Eindhoven en Stanford Universiteit ontwikkeld. Het bedrijf claimt een conversie van 5 tot 10 procent en een algehele groei van het engagement. Science Rockstars heeft onder meer Wehkamp, V&D, Vente Exclusive en Centraal Beheer als klant. webpower heeft klanten zoals Heineken, de Nederlandse Publieke Omroepen en Alibaba.

Jay de Groot zal bij webpower als Vice President of Data & Data Intelligence verantwoordelijk worden voor de integratie van persuasion profiling met het webpowerplatform. Hierbij wordt hij gesteund door CSO (Chief Science Officer) van Science Rockstars, Maurits Kaptein. Kaptein blijft hoofdverantwoordelijk voor de ontwikkeling van de eigen producten van Science Rockstars.

De nieuwe diensten die webpower dankzij Science Rockstars kan bieden, zijn per direct beschikbaar voor haar klanten in Europa en Azië.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond